Hoppa till sidans innehåll

Funktionärer 9-10/6!

2018-06-06 22:31
Information till alla funktionärer! Läs ALLT så ni inte missar något!
  • Uppdaterad: 2018-06-08 13:03

Tusen tack för att ni ställer upp för eran ridklubb!

Här kommer lite information inför våra tävlingar den 9-10/6.

Tävlingarna börjar kl. 8.

Vid frågor och funderingar kontakta Sandra Ingvarsson, 0768-41 34 24

 

Hur dags du behöver vara på plats beror på vilken uppgift du har!

Ett förmiddagspass är från ca kl.7.00 till ca kl.13.00

(beroende på när tävlingarna slutar för dagen).

Ett eftermiddagspass är från ca kl.13.00 till tävlingens slut (ca kl.17-20).

Det är olämpligt att byta funktionärer mitt under en pågående klass, måste man byta ska det göras under pauserna!

Då klassernas preliminära tider inte har publicerats än är det omöjligt att säga när arbetspassen börjar och slutar men på torsdag kväll kommer tävlingen att läggas ut på appen ”Equipe” och då kan man se alla klassers starttider för den som vill.

 

Alla funktionärer som jobbar hel dag får 2 st fika och 1 st lunch! Ni som jobbar halv dag får 1 st fika. Säg ditt namn och att du är funktionär i serveringen!

 

Efter sista klassen för dagen ska ALLA funktionärer stanna kvar och förbereda/återställa tävlingsplatsen. Var och en ser till att allt är i sin ordning på sitt pass och sedan går man och frågar de andra på deras pass om de vill ha hjälp. (Oftast brukar det ta längst tid att återställa själva tävlingsbanan så är man klar med sina egna sysslor så kan man gå dit och hjälpa till)

ALLA VILL KOMMA HEM I TID!!

 

 

 

FUNKTIONÄRSLISTOR

(Ni har i möjligaste mån fått de pass ni önskat, men det är svårt att uppfylla allas önskningar och då kan det hända att ni blir uppsatt på ett annat pass än det ni har önskat, hoppas ni har förståelse för detta!)

 

LÖRDAG 9/6

 

Överdomare: Birgitta Forsberg

Domare: Maggan Jonsson

Domarsekreterare: Therese F.

Tävlingsledare: Sandra I.

Funktionärsansvarig: Sandra I.

Banbyggare: Anita Hedin

Speaker: Domaren?

Tidtagare: Fanny F, Jennifer L, Johanna P.

Sekretariatspersonal: Anna B, Åsa B (även sjukvårdare).

Prisansvarig: Camilla W, Linda B.

Banansvarig (vattning/harvning): Roland N, Sandra I.

Framhoppning: Teres S, Birgitta M.

Insläpp framhoppning: Teres S, Birgitta M.

Insläpp banan: Julia D ( kl.7.00- ca 13.00 ), Amanda W (ca kl.13.00- slut)

Utsläpp banan: Moa S.

Flaggare: Josefin P, Izabelle O.

Cafeteriaansvarig: Eva Degerman

Cafeterian/grill/kiosk: Lenita/Liv, Anja A, Ulrica L-L, Eva D (kl.7.00- ca 13.00).

Parkeringsvakter: Jenny L, Susanne H.(börjar kl 6.30).

Sjukvårdare: Åsa B (sitter även i sekretariatet så vore bra om någon annan kunde vara sjukvårdare...)

Prisutdelare: Matilda W.

Städkontroll anläggning/toaletter: Carola/Lily, Emmy A-S/farmor (ca kl.13.00- slut).

Mockning framridning/ridhus/grusväg: Elin W, Saga L.

Banpersonalansvarig: Malin Andersson

Banpersonal: Åsa E, Elin L, Moa S, Amanda W (kl.7.00-ca 13.00), Anneli E. (kl.7.00-ca 13.00) Linnea B (klass 4&5), Veronica R och Tindra B (hjälper till när de inte tävlar).

 

OBS! Ni som har in/utsläpp samt är flaggare ingår också i banpersonalen och skall därför vara med vid genomgången som ni får av banpersonalsansvarig Malin Andersson kl. 7.00 vid tävlingsbanan!

 

Övriga funktionärer (förutom parkeringsvakter, sekretariat och cafeteria) samlas utanför sekretariatet för genomgång av arbetsuppgifter med funktionärsansvarig Sandra Ingvarsson kl. 7.00!

 

Parkeringsvakterna får genomgång när de är på plats!

 

Sekretariatet är självgående:-)

 

Cafeteriapersonalen får genomgång kl.7 vid serveringen av cafeteriaansvarig för dagen: Eva Degerman!

 

 

 

SÖNDAG 10/6

 

Överdomare: Birgitta Forsberg

Domare: Maggan Jonsson

Domarsekreterare: Sara B.

Tävlingsledare: Sandra Ingvarsson

Funktionärsansvarig: Sandra Ingvarsson

Banbyggare: Anita Hedin

Speaker: Domaren

Tidtagare: Matilda W, Linnea B.

Sekretariatspersonal: Anna B, Åsa B (även sjukvårdare).

Prisansvarig: Camilla W (fm)

Banansvarig (vattning/harvning): Roland N, Sandra I

Framhoppning: Teres S, Birgitta M.

Insläpp framhoppning: Teres S, Birgitta M.

Insläpp banan: Moa S.

Utsläpp banan: Elin B.

Flaggare: Izabell O,  Åsa K.

Cafeteriaansvarig: Eva Degerman

Cafeteria/grill: Anja A/Elin W, Eva D.

Parkeringsvakter: Stefan E (kl.6.30-13.00)

Sjukvårdare: Åsa B (sitter även i sekretariatet så vore bra om någon annan kunde vara sjukvårdare...)

Prisutdelare: Beatrix N (fm)

Städkontroll anläggning/toaletter:

Mockning framridning/ridhus/grusväg:

Banpersonalansvarig: Malin Andersson

Banpersonal: Jennifer L,Camilla W (fm), Veronica R (em), Tindra B (em), Beatrix N (fm, även prisutdelare).

 

OBS! Ni som har in/utsläpp samt är flaggare ingår också i banpersonalen och skall därför vara med vid genomgången som ni får av banpersonalsansvarig Malin Andersson kl. 7.00 vid tävlingsbanan!

 

Övriga funktionärer (förutom parkeringsvakter, sekretariat och cafeteria) samlas utanför sekretariatet för genomgång av arbetsuppgifter med funktionärsansvarig Sandra Ingvarsson kl. 7.00!

 

Parkeringsvakterna får genomgång när de är på plats!

 

Sekretariatet är självgående:-)

 

Cafeteriapersonalen får genomgång kl.7 vid serveringen av cafeteriaansvarig för dagen: Helena Grund!

 

 

 

Som ni ser så fattas det personer vid några av passen,

har jag glömt någon får ni säga till!

Annars får vi hjälpa till att fylla de platser där det fattas personal så gott det går!

 

 

Vill även passa på att påminna om att vi bygger tävlingsbanan kl.18 på fredag och vi ser gärna att så många som möjligt hjälper till så det går fort!

 

Vi får hoppas på bra väder och kanske lite regn på natten:-)

På med leendet och visa alla hur proffsiga funktionärer Älvdalens Ridklubb har!

Vi ses!

Mvh// Sandra

 

Skribent: Sandra Ingvarsson
Epost: Adressen Gömd

SISU_Webb_IF_190X190_samverkan

Postadress:
Älvdalens RK - Ridsport
Porfyrgårdsvägen 33
79690 Älvdalen

Kontakt:
Tel: 0251-10525
E-post: This is a mailto link

Se all info