Hoppa till sidans innehåll

Funktionär


Som förening anordnar vi olika arrangemang och utan er medlemmar skulle det inte bli några! Därför är det viktigt att alla känner sig delaktiga i ansvaret och ser till att våra arrangemang får de funktionärer som behövs!

Moraspelen  

Moraspelen är IFK Mora Friidrottsklubbs egen friidrottstävling. Den går av stapeln på Prästholmens IP första lördagen i september. Deltagarantalet brukar ligga runt 220 och de ställer upp i ca 600 starter.
Det går bra att vara med som funktionär utan förkunskaper då det finns en ansvarig på varje gren. Funktionärspassen finns i Funktionärsverktyget.

Vasaloppet 

Vasaloppet är vårt största arrangemang tillsammans med alla andra IFK Mora-klubbar och Sälens IF. Utan Vasaloppet skulle vår ekonomiska situation se helt annorlunda ut. Därför är det en viktig uppgift att som medlem i klubben att ställa upp som funktionär under Vasaloppsveckorna, både sommar och vinter.

Friidrottsklubben har sina ansvarsområden under dessa veckor. Läs mer på respektive länk.

Vasaloppets vintervecka
Vasaloppets sommarvecka  

Som aktiv (med och tränar och tävlar) ska du ställa upp som funktionär!

Funktionärsverktyget 

Vasaloppet satsar på att få in samtliga funktionärer i Funktionärsverktyget bl a för att få koll på hur många funktionärer vi har. Det kommer också att underlätta kommunikationen mellan organisationen och funktionärer.

Fina erbjudanden från Vasaloppet och sponsorer skickas ut via Funktionärsverktyget.

Därför ber jag dig att gå in på:
http://funktionar.vasaloppet.se/default.aspx?did=9094054&formarrangement=9094165 och registrera dig.

Har du redan registrerar dig kan du logga in på: 
http://funktionar.vasaloppet.se

Hör gärna av dig till This is a mailto link eller 0250 392 20 om du har funderingar.

 

 

Schemat för Vinterveckan 2017 

Vinterveckan 24/2 - 5/3 2017

Nummerlappsutdelning i Mässtältet

Endast äldre ungdomar och vuxna för denna uppgift.

Nummerlappsutdelning dagarna innan Vasaloppet:
2015 startades live-packning av nummerlappar och chip. Vi bemannar en arbetsstation där vi scannar startbevis, hämtar nummerlapp och säck samt delar ut ett chip som vi kopplat till nummerlappen. Det finns ansvariga från tävlingsadministrationen på plats.
Utförlig info som PDF.

Torsdag 2 mars 
Bemanning:

kl 12-15.15 2 st, FULLT!
kl 15-18 2 st,, FULLT!

Fredag 3 mars
Bemanning: 

kl 12-15.15 2 st, FULLT!
kl 15-18 2 st, FULLT!

Lördag 4 mars
Bemanning:

kl 9.30-12.15 2 st, FULLT!
kl 12-15.15 2 st, FULLT!
kl 15-18 2 st, FULLT! 

Klicka här och registrera dig som funktionär.

Klicka här för att logga ini Funktionärsverktyget.

Eller anmäl dig till Ing-Mari på kansliet 0250 392 20 eller This is a mailto link

Medaljutdelning:

En av funktionärsfavorit är att vara medaljutdelare, det är en tacksam uppgift eftersom alla blir glada av att få medalj!

Denna uppgift består i att dela ut medaljer till åkare som kommer in. Vi har korta pass på max tre timmar för att göra det så behaglig som möjligt för funktionärerna om vädret är mycket kallt.

Även om uppgiften inte är svår så vill vi inte att det ska stå ensamma 10-åringar utan föräldrar. Det ska alltid vara en förälder med eftersom klubben inte kan ta ansvar för barnet då detta inte är en träningsaktivitet.

Vid målgången på följande lopp:

Tjejvasan lördag 25 februari, medaljutdelning 
Bemanning: 

kl 10-13.15 8 st, FULLT! 
kl 12-15 2 st, FULLT! 
kl 13-16.15 6 st, FULLT! 
kl 16-19 6 st, FULLT!

Ungdomsvasan söndag 26 februari, medaljutdelning
Bemanning: 

kl 9-12 4 st, FULLT! 
kl 10-12 3 st, FULLT! 

Stafettvasan fredag 3 mars, medaljutdelning
Bemanning: 

kl 13-16.15 2 st, FULLT! 
kl 14-17 3 st, 1 saknas
kl 16-19 4 st, 2 saknas

Vasaloppet söndag 5 mars , medaljutdelare
Bemanning: 

kl 11.15-13.15 9 st, 1 saknas 
kl 13-15 11 st, 4 saknas

Klicka här och registrera dig som funktionär.

Klicka här för att logga in i Funktionärsverktyget.

Eller anmäl dig till Ing-Mari på kansliet 0250 392 20 eller This is a mailto link

Blåbärsloppet 9km lördag 4 mars

Blåbärloppet är från början ett sponsorlopp med start i Eldris och mål i Mora. Från 2016 är loppet öppet för övriga åkare. Hedersgäster och sponsorer startar kl 12:30 och övriga startar kl 13-14. Målet stänger kl 16.

Vi behöver funktionärer till:
Hjälpredor vid starten i Eldris 1 st

Boka in dig via Funktionärsverktyget eller kontakta Ing-Mari på kansliet om du vill hjälpa till. 

Klicka här och registrera dig som funktionär.

Klicka här för att logga in i Funktionärsverktyget.

Eller anmäl dig till Ing-Mari på kansliet 0250 392 20 eller This is a mailto link

 Upp

Sommarveckan 2017:

Medaljutdelning på CykelVasan 30, 45 och 90, VasaStafetten och UltraVasan 45 och 90 sköts av Friidrottsklubben. Utdelning av medaljer sker efter målgång och till alla som har deltagit i dessa lopp. På CykelVasan delas medaljen ut efter att åkarnas chip plockas bort av annan funtkionär. På VasaStafetten delas alla medaljer (10 st) ut till mållöparen. På Ultravasan delas medaljer och finishertröjor ut till alla som kommer i mål.

Vid CykelVasan behövs vuxna eller ungdomar som medaljfunktionärer, då det kan vara farligt för mindre barn bland cyklar med många vassa delar på och trötta cyklister som gärna lägger sig ner efter målgång.

Fredag 11 augusti, CykelVasan 30, 45 och Öppetspår 90
Bemanning:
kl 9.30-14
kl 10-14
kl 13.45-17.15  
kl 17-20.30

Lördag 12 augusti, CykelVasan 90
Bemanning:
kl 10.15-14
kl 13.50-17.20 
kl 17.10-20.30

Lördag 19 augusti, UltraVasan 45 och 90
Bemanning:
kl 10.30-14 
kl 13.50-17.10
kl 17-20.30 

Lördag 20 augusti, VasaStafetten och Vasakvartetten
Bemanning:
kl 14-16.45 
kl 16.30-19   

Anmäl dig till Ing-Mari på kansliet 0250 392 20 eller This is a mailto link

Klicka här och registrera dig som funktionär.

 

Klicka här för att logga in i Funktionärsverktyget.

Eller anmäl dig till Ing-Mari på kansliet 0250 392 20 eller This is a mailto link

 Upp

Uppdaterad: 2017-06-07 16:45
Skribent: Ing-Mari Skogs

Öppettider

Vasaloppets hus:
Receptionen
må, ti, on, fr 8-16:30
to 8-15
lunch 12-13


FIK:s kansli öppet:

V49
måndag 10:30-14
tisdag 9-1:45
onsdag -
torsdag -
fredag -
V50
måndag 9-12
tisdag 9:30-11:30
onsdag 12-
torsdag 9-12
fredag -

Välkommen!

 

 

schneider_LIO_Life-Green_RGB

 

sisu

 

NSK_bildbanner-260x123

 

 

  

 

Fotografier på hemsidan:

Ansvarig utgivare och ansvarig för publicering av bilder på hemsidan är Lisa Smedhs, ordförande IFK Mora Friidrottsklubb. Klubben ska from 2011-11-13 följa RFs dokument Bildpublicering på personer i idrottsmiljöer.

 

Klubbkläder till försäljning

Trimtex-kollektionen finns på kansliet.  Mer info läs på Medlemsinformation - Klubbkläder eller klicka HÄR.

Postadress:
IFK Mora FIK - Friidrott
Vasaloppets hus
79232 Mora

Besöksadress:
Vasaloppets hus
79232 Mora

Kontakt:
Tel: 0250-392 20
E-post: This is a mailto link

Se all info