Hoppa till sidans innehåll

Passförklaringar


Förklaringar
till Korpens gruppträning

Alla våra pass går att anpassa till dina förutsättningar oavsett om du är rutinerad grupptränare eller nybörjare. Prata gärna med våra instruktörer för att få tips och råd när det gäller din träning.

Pass märkta med * är pass som är lättare att anpassa till en nivå som passar dig!

Aerobox
Individuell konditionsträning med slag och sparkar, utan redskap.

Bodypump*
Styrketräning i grupp till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av en skivstång, du själv väljer vikten på skivstången och kan anpassa träningen efter din egen nivå. Mer information (på Engelska) finns här:
https://www.lesmills.com/nordic/workouts/fitness-classes/bodypump/

Boxpuls
Ett Boxpass inspirerat av Boxercise, Aerobox och Combat.
Högintensivt pass med olika slag och sparkar i enklare kombinationer varvat med kondition och styrka.

Core*
Effektiv träning för mage och rygg. Här tränar vi upp den egna "korsetten".

EFIT
Effektiv styrke- och konditionsträning för dig som vill köra igenom kroppen rejält på kort tid. Med eller utan redskap.

Gympa 65+ *
Ett klassiskt  gympapass i lugnare tempo där vi fokuserar på kondition, styrka och balans.

Kettlebells
Kettlebellträning är en ytterst funktionell träningsform utifrån vardagens utmaningar med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra styrka, kondition, balans, stabilitet och koordination. Träningen ger styrka, ökad rörlighet och stabilitet i de muskler som vi använder dagligen, vare sig det handlar om att lyfta matkassar, bära på barnen eller träna inför Vasaloppet, därför är kettlebellträning något som alla kan utföra och dra nytta av.

Muskeltabata
Ett högintensivt muskelpass. Här jobbar vi i 20 sekunder och vilar 10 sekunder. Detta upprepas i 6-8 set. Med och utan redskap.

Muskeltabata 65+ *
Se ovan. Passet är lite lugnare och du har själv möjlighet att bestämma ditt tempo.

Muskelpass65+ *
Ett styrkepass i lugnare tempo där vi jobbar igenom hela kroppen med och utan redskap.

Mammaträning/Gravidträning *
Komigångträning för blivande och nyblivna mammor. Styrketräning med eller utan redskap. Fokus på bål, bäcken, rygg. Bebisen har du bredvid dig.

PowerYoga
Genom styrkebaserade övningar tränas balans, uthållighet, rörlighet och avslappning. Träning för både kropp och själ. Ta gärna med egen matta! * För dig som vill testa Yoga för första gången finns ett nybörjarpass på lördagmornar.

Pulspass
Ett tufft och härligt pass med mycket energi där vi jobbar med kroppen som redskap. Här använder vi oss av vår egen kraft i olika rörelser i ett högt tempo. Svetten rinner och hjärtat slår. 

Step
Konditions- och styrketräningspass med Stepupbräda som redskap. Enkla stegkombinationer.

SomaMove®
är holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av  rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Läs mer på www.somamove.com

Spinning*
Ett Konditionspass där cykeln är vår bästa vän. Vi jobbar med varierat motstånd och i olika tempon för att få en effektiv konditionsträning.

Spinning-Intervall
Konditionspass där vi utmanas att ta oss högre på pulsskalan i korta och långa intervaller.

Spinning-Max
Ett pass för dig som vill ha en extra utmaning och där vi blåser på i full fart. 30 min pass

Styrka-Spinning
Ett pass där vi cyklar och ägnar 20-25 minuter åt styrkeövningar med eller utan redskap.

Yinyoga*

Yinyoga är en lugn yogaform där man stannar i positioner en längre stund. Vi påverkar fascian i kroppen mot dess optimala funktion. Dessutom jobbar vi med mindfulness, acceptans, andning och avslappning.

Zumba*
Dans när den är som bäst, rolig och prestationslös.
Zumba är en intervall träning då man jobbar med snabba och långsamma rytmer till härlig musik.

Zumba Gold*
Ett lättare zumbapass som passar alla. Konceptet vänder sig främst till äldre och nybörjare.

Zumba Toning
I Zumba Toning dansar vi till härlig musik samtidigt som vi använder Toning Sticks för att öka muskelträningen under passet.
Speciella Toning övningar vävs in i passet och ökar förbränningen rejält!
Du får en rejäl genomkörare av hela kroppen!.




----------






ungdomskort
Uppdaterad: 2017-08-29 15:56
Skribent: Kenth Sennevall

Postadress:
Gävle Motionsidrottsförening - Korpen
Bergsgatan 41
80266 Gävle

Kontakt:
Tel: 026-602277, 026-101335
E-post: This is a mailto link

Se all info