Hoppa till sidans innehåll
Foto: Piteå Korpen Piteå Korpen Tabata träning

Klassbeskrivning


Under sommarens schema erbjuder vi inte alla klasser enligt nedan.
 
BODYPUMP®
Les Mills BODYPUMP™ är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Klassen är perfekt för alla som vill träna igenom hela kroppen på 55 min.
Att BODYPUMP™ är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.
 
Box´n Kick
En fartfylld klass med massor av kraft och energi där du använder slag, sparkar och kickar för att träna din kondition, koordination och styrka. Övningarna är inspirerad av boxning och olika kampsporter. Vi jobbar två och två och använder oss av handskar samt små och stora mitsar.har du ingen "partner" så hjälper instruktören dig. Du lär dig slag och sparktekniker.

Cirkelträning i gym
Här tränar vi styrketräning i gymmet med hjälp av maskiner. Vi jobbar två och två i 12 olika stationer. När en person kör så vilar den andra. Kom gärna uppvärmd till passet, vi avslutar med en kortare stretch. Är du ny på denna klass kommer du 10 min innan klasstart för kortare genomgång av de olika stationerna.

Core 30 - funktionell träning med fokus på bålstabilitet
Ett 30-minuters pass där vi fokuserar träning av mage, rygg och stabilitet. Kan med fördel tränas direkt efter alla typer av fysiska klasser eller som fristående klass.

Cross Training 45
Funktionell och intensiv träning där du utmanas i både styrke- och konditionskrävande övningar. Passet är uppbyggt kring en serie övningar. När du är klar med den ena övningen är det en kort vila innan du går på nästa. Instruktören ger dig olika alternativ och pushar dig till att ta i det där lilla extra.  

Cross Training 45 - small group
Som ovan men vi håller till i funktionella träningsytan och är en grupp på max 10 personer. Perfekt för dig som vill ha det lite mer mer personligt.

Flex 45 - fokus på rörlighet och inre styrka
En lugnare träningsform som innehåller styrka för hela kroppen. VI jobbar både med statiska och dynamiska stretchar för att öka din rörlighet. Under alla övningar har vi fokus på de inre magmusklerna. 

H.I.T 45 - högintensiv intervall träning
Stationsträning med olika tidsintervaller. Tufft och intensivt pass där vi jobbar med både kondition och styrkeövningar i olika kombinationer. Övningarna kan genomföras med olika redskap eller endast med din egen kropp.

Rygg 45
Skonsamma rörelser som stärker upp din rygg och corepartiet. Blandning av styrka, rörlighet och balans. Avslutas med skön stretch.
 
SH’BAM™ - 45 min
Dansklassen för alla som gillar att svettas, dansa och ha kul. Les Mills SH’BAM™ bygger på enkla heta moves till listettor och remixade gamla favoriter– helt enkelt det perfekta sättet att komma i form och samtidigt låta din inre stjärna lysa.

Senior Gympa
Allsidig träning för hela kroppen där du på ett skonsamt och roligt sätt tränar både kondition, styrka, rörlighet och koordination. Du anpassar nivån på övningarna efter din egen förmåga.

Senior Styrka
Stationsträning gör hela kroppen, du jobbar med kondition, styrka, balans och rörlighet. Vi använder oss bl.a av din egna kroppsvikt, stepbräda, hantlar, viktplattor i de olika stationerna. Avslutas med en skön stretch för hela kroppen.

Spin, 45 eller 60  min
Enkel och effektiv konditionsträning på cykel som passar alla eftersom du jobbar utifrån din egen kapacitet. Instruktören hjälper dig med att ställa in cykeln. 

Spin Activio, 45 eller 60
Pulsbaserad konditionsklass på cykel där vi jobbar med pulsen som redskap. Pulsband finns att låna inne i spinningsalen. Klassen passar både nybörjaren och den vana motionären.

Step, 45 och 60 min
Fartfylld konditionsklass med dansant känsla där vi jobbar med stegkombinationer på och runt en stepbräda. Här utmanas både din kondition och din koordination till skön musik.

Styrkemix
En styrkebaserad klass där vi tränar hela kroppen med olika redskap bl.a step-bräda, hantlar, viktplatta, gummiband och din egen kroppsvikt. Uppvärmningen sker med en stepbräda, enklare koreografi med syfte på att bli varm. Under passet kör vi två konditionstoppar, klassen avslutas med en stretch.
 
Tabata, 45 min
Intervallträning, utmanar både kondition och styrka i olika övningar. I tabata är det  aktivt i 20 sek och vilar 10 sek, detta upprepas under 8 gånger innan vi byter övning. Vi jobbar ibland bara med den egna kroppsvikten och ibland tar vi hjälp av bl a steplåda, hantlar, viktplatta eller kettlebell.

Pilates, 45 min
Stärker speciellt ditt "core" parti (mage och rygg, din korsett)
En lugn och skön klass där vi jobbar med styrka och rörlighet i kontrollerade rörelser.  Pilates passar alla och är ett mycket bra komplement till all annan träning. 

Yin inspirerad yoga
Ett pass där vi genomför olika ställningar/övningar, både liggande och sittande, som fokuserar på de djupare vävnaderna i kroppen.  Du blir rörligare, minskar spänningar i kroppen och hjälper dig att hitta lugn och harmoni.

Yoga  75 min
Skön klass där vi jobbar med kroppen och andningen som redskap. Här ligger fokus på styrka, balans, kroppsmedvetenhet och rörlighet, i ett härligt flow. Klassen utförs utan musik. 
 
Effektiv tid inne i salen är 25, 40, 55, minuter.
Tidsangivelser i schemat är den tiden klassen är i en sal.
 
 
 
 
 
 
Uppdaterad: 2017-05-24 20:32
Skribent: Anna Johansson
boka klass_rundat
 
boka massage_rundat                                  
 
Öppettider receptionen

Mån 16:30-19:00
Tis 16:30-19:00
Ons 16:30-19:00
Tor 16:30-19:00
Fre Kodkort
Lör Kodkort
Sön 17:00-19:00

Kodkortsträning
Alla dagar 05.00-24.00
Sista inpasseringen 23.15

Vecka 35 öppnar vi upp receptionen mer timmar. 
 

Postadress:
Korpförening Piteå - Korpen
Prästgårdsgatan 27
94132 Piteå

Kontakt:
Tel: 0911-277550
E-post: This is a mailto link

Se all info