Hoppa till sidans innehåll

Funktionärsinformation


Information till funktionärer på Varbergs Mångkamp 2017-09-16--17

Inför mångkampen helgen 16-17 september är planeringen nu i slutskedet.

Funktionärer
Ni som är vidtalade som funktionärer till mångkampen har fått ett personligt mail, bland annat med funktionärslista. Någon liten ändring har skett sedan dess. Den aktuella versionen av funktionärslistan hittar du här:

Funktionärer Varbergs mångkamp

Samling
Samtliga funktionärer samlas på Påskbergsvallen senast kl 8.00 båda tävlingsdagarna om inte annat meddelas med anledning av eventuella ändringar i tidsprogrammet med anledning av antal startande.

Tävlingsregler
För respektive gren finns dokument framtaget med vad som gäller avseende regler etc. Dessa ligger längst ner på den här sidan. Ta gärna en stund före tävlingen och kika igenom.

Mat till funktionärer
Vi bjuder på enkel lunch till funktionärer under tävlingen, men ta gärna med egen fika eller liknande. Förmodligen blir lunchen i form av hamburgare.

Iordningsställande av arenan fredag
Vi behöver hjälpas åt med att färdigställa arenan så mycket som möjligt under fredag kväll. Bra om du möjlighet att komma till vallen ett par timmar ca 17-19 fredag 15/9. Vi har - liksom förra året - lagt ut ansvaret för förberedelser så att varje funktionärsgrupp förbereder för en gren/grupp av grenar. Detta kommer att anges på funktionärslistan.
Vi hjälps även åt alla att städa upp och röja undan utrustning efter slutförd tävling. Ansvarig för respektive funktionärsgrupp anvisar om vad som behöver göras.

Som funktionär bidrar du till en fin tävling genom ett positivt och serviceinrikat bemötande till de tävlande. Hjälp också till att hålla innerplan så fri från tävlande som möjligt. Det är en säkerhetsfråga - det pågår ju långa kast stora delar av tävlingstiden. 

Vid frågor, hör gärna av dig till tävlingskommittén via den här mailadressen:
This is a mailto link

Stort tack för att du deltar som funktionär på Varbergs mångkamp. Vi hoppas även det här året på en trevlig tävling, med nöjda deltagare och ett härligt höstväder.

- - -

Getabockspelen 2017-09-02--03

OBS! Uppdaterad funktionärslista, aktuell status 170829

Funktionärslista

Samtliga funktionärer samlas på Påskbergsvallen senast kl 8.00 båda tävlingsdagarna om inte grenledare/ansvarig meddelat något annat.

För respektive gren finns dokument framtaget med vad som gäller avseende regler etc. Dessa ligger längst ner på den här sidan. Ta gärna en stund före tävlingen och kika igenom.

Vi bjuder på kall lunch till funktionärer under tävlingen, men ta gärna med egen fika eller liknande.

Vi behöver hjälpas åt med att färdigställa arenan så mycket som möjligt under fredag kväll. Bra om du möjlighet att komma till vallen ett par timmar ca 17-19 fredag 1/9.
Vi hjälps även åt alla att städa upp och röja undan utrustning efter slutförd tävling. Grenledare/ansvarig anvisar om vad som behöver göras.

Som funktionär bidrar du till en fin tävling genom ett positivt och serviceinrikat bemötande till de tävlande. Hjälp också till att hålla innerplan så fri från tävlande som möjligt. Det är en säkerhetsfråga - det pågår ju långa kast stora delar av tävlingstiden. 

Vid frågor, hör gärna av dig till din grenledare/ansvarig, eller till tävlingskommittén via den här mailadressen:
This is a mailto link

Stort tack för att du deltar som funktionär på Getabockspelen. Vi hoppas även det här året på en trevlig tävling, med nöjda deltagare och ett härligt väder.

- - -

Klubbens policy omfattar bland annat att vi hjälps åt med våra egna tävlingsarrangemang. Vi behöver alla hjälpas åt - tävlande och tränande/tränandes föräldrar, tränare och andra klubbfunktionärer. Våra egna arrangemang är ju som bekant en viktig del av klubbens finansiering av tävlandet för våra friidrottare.

Att delta som funktionär brukar uppfattas som trevligt, med god sammanhållning i respektive funktion. Att jobba som funktionär är inte svårt, alla kan bidra på något sätt. Vi lär känna varandra och lär av varandra.

Tävlingskommittén

- - -

Grendokument:

Diskus.pdf

Höjdhopp 1.pdf

Höjdhopp 2 lilla.pdf

Kula.pdf

Längdhopp 1.pdf

Längdhopp 2 hoppzon.pdf

Löpning målområde.pdf

Löpning start.pdf

Slägga.pdf

Spjut.pdf

Stavhopp.pdf

Tresteg 1.pdf

Vindmätare.pdf

- - -

Uppdaterad: 2017-09-15 11:07
Skribent: Tävlingskommittén
 
 

      Götalandsmästerskapen
             inomhus
       

10-11 mars 2018

 

KLUBBTÄVLINGAR

 

25 november 2017

 

 18-19 augusti 2018 


 

VARBERGS MÅNGKAMP

15-16 september 2018

 

 Juli 2018

 



ÖVRIGA SPONSORER 

 




Postadress:
Varbergs GIF Friidrottsförening - Friidrott
Danska vägen 15
43251 Varberg

Kontakt:
Tel: 034014848
E-post: This is a mailto link

Se all info