Hoppa till sidans innehåll

Passförklaringar


BODY ATTACK

BODYATTACK® är ett intervallsträningspass som främst tränar konditionen. Förkoreograferad träning ger en garanti för att du hänger med och får en effektiv träning. BODYATTACK® innehåller atletiska enkla övningar som knälyft, svikthopp, knäböj och armhävningar. Du kan förvänta dig high impact (hopp), en hög puls och snabba explosiva rörelser. BODYATTACK® är enkelt och effektivt! Under tre konditionsdelar tränar du kondition och uthållighet. Mellan varje konditionsdel ligger en styrkedel som samtidigt ger dig en aktiv återhämtning. BODYATTACK® kommer att förbättra din kondition och öka hållfastheten i senor, ligament och skelett. Du får en allmän förbättring av hälsan.
Liksom alla Les Mills program, släpps var tredje månad ny musik och koreografi. Passen är 45 min.

Läs mer>>

 

BODY BALANCE

 Les Mills BODYBALANCE™ är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Här ligger fokus på andningen samtidigt som du tränar styrka, balans och rörlighet till lugn musik. Den lugna musiken får dig att komma ner i varv samtidigt som kombinationen av teknik och rörelse ger dig ett fysiskt träningspass, inre balans och harmoni. Ditt fokus ligger på din andning samtidigt som du tränar hela kroppen. Precis som på alla Les Mills program, släpps ny musik och koreografi var tredje månad.
 Passen är 60 min.

Läs mer>>

 

BODY PUMP

Passet är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. BODYPUMP™ gör det enkelt för dig att komma igång med styrketräningen och de effektiva övningarna gör att du snabbt märker resultat.

Klassikern BODYPUMP™ är älskad av många, kanske för att det är ett träningspass som alla kan vara med på. Under passets gång kommer din instruktör att utmana er i övningar som benböj, armhävningar, militärpress och mycket mer. Utifrån din dagsform och nivå kommer instruktören att pusha dig till att göra ditt bästa i varje övning.

Förkoreograferat pass från Les Mills. Liksom alla Les Mills program, släpps var tredje månad ny musik och koreografi. 
Passen är 60 min.

Läs mer>>


FREE POWER

En träning med hetta, yang och pondus när du behöver skapa inre och yttre glöd.

Kraftfull träning som ger dig pondus, energi och mer yang!
Inspirerat av kampsporternas distinkta och kraftfulla rörelsemönster ihop med yogisk närvaro och syfte. Passen utförs barfota på yogamatta och är 60 min.


CIRCLE CHALLENGE

Cirkelträning där vi kombinerar/alternerar kondition med styrka. Vi arbetar med redskap och vår egen kroppsvikt, individuellt i stationer och formatet tillåter att arbeta helt efter egen förmåga, vilket gör att alla kan vara med – nybörjare som erfaren, otränad som vältränad.
Passen är 45 min.

 

GRIT STRENGTH

Förkoreograferat pass från Les Mills. Les Mills GRIT™ STRENGTH är designad för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du skivstång och viktplatta för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Liksom alla Les Mills program, släpps var tredje månad ny musik och koreografi. 
Passen är 30 minuter, vi lägger till 5 min stretch.
Läs mer>>

 

GRIT CARDIO

Förkoreograferat pass från Les Mills. Les Mills GRIT ™ Cardio är ett högintensivt konditionspass som inget annat. Det är utformat för att bränna fett och snabbt förbättra din atletiska förmåga. I detta explosiva gruppträningspass använder du endast din egna kropp som vikt. Du leds av en välutbildad instruktör och ger dig utmaningen och intensiteten du behöver för att ta din träning till en högre nivå och verkligen få resultat. Liksom alla Les Mills program, släpps var tredje månad ny musik och koreografi. Passen är 30 minuter, vi lägger till 5 min stretch.
Läs mer>>

 
SUNDAY CHALLENGE (FD GUBBRÖRA)

Ett pass för män och kvinnor där vi jobbar med styrka och kondition utan krångliga stegkombinationer. Vi jobbar med funktionella övningar med eller utan vikter anpassat till varje individ. Passar alla från gammal till ung.
Passen är 45 min.

 

 RPM
(SPINNING)

RPM® är en förkoreograferad cykelklass från Les Mills där du cyklar till rytmer
av kraftfull musik i backar, på raksträckor och uppför bergstoppar i tidslopp och intervaller. Du utmanar din uthållighet och stärker din syresättning.
Du väljer själv hur intensivt du vill att det ska bli så klassen passar även nybörjare. Instruktören guidar dig igenom terrängen och hjälper dig att hitta rätta känslan samt peppar dig att ta i lite extra. 
Du kommer märka att du blir uthålligare och starkare efter några gånger. 
Passen är 45 min. 

Läs mer >>

 

SPINNING

Följ med oss på varierande och inspirerande träningspass på spinningcykel med härlig musik! Träningsformen som passar alla, nybörjare som vältränad. I passen varierar vi mellan sittande o stående, raksträckor o uppförsbackar, tempon o belastning. Du väljer själv din nivå genom att reglera intensiteten med hjälp av motståndet på cykeln. Passen är 30 eller 45 min inklusive stretch.

För dig som vill ha lite extra information eller hjälp med inställningar och teknik kom gärna ca 20 minuter innan passets start så hinner ledaren hjälpa dig.

 

TABATA

  Tabataintervaller är ett träningspass som går ut på  att köra korta intensiva intervaller på 20 sekunder som följs  av 10 sekunders vila. Intervallerna upprepas åtta gånger. Det gör att varje set är omkring fyra minuter. Under ett pass kör vi 7 intervaller följt av en skön stretch. Alla kan vara med och arbeta utifrån egen förmåga. 
Passen är 45 min.

VINYASA YOGA

I Vinyasa yogan stärker, förlänger och mjukar du upp muskler och leder. 
Rörelser samanfogas med andning för att stärka både kropp och själ. ”Att utöva yoga är som att ringa upp sig själv och höra hur man mår”
Vinyasa yoga hette tidigare PowerYoga, det är ett modernare namn men yogan är densamma.
Passen är 75 min.

 

Uppdaterad: 06 JAN 2020 18:56 Skribent: Anna Höglund

 

 

Postadress:
GF Njurunda Gymmix - Gymnastik
Malin Åsell, Laduvägen 4
86241 Njurunda

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info