Hoppa till sidans innehåll

Träning vid Pollenallergi

12 APR 2017 19:18
Hur allergisk man är och hur man mår måste få styra i första hand. Ofta känner man sig rejält trött, då är hård träning inte det första man är sugen på. Men en promenad eller lugn joggingrunda kanske fungerar? Känn efter och anpassa efter hur du mår.
  • Uppdaterad: 19 DEC 2017 19:32

  • Vårsolen kanske skiner och det är underbart väder. Då är det ju lockande att vara ute för att röra på sig. Det fina vädret till trots kan det dock vara smart att satsa på inomhusträning istället. Det är utomhus som pollenhalten är som högst och du får antagligen ut mer av din träning om du inte utsätter dig för så mycket pollen. Gå in på gymmet, träna ett pass hemma i vardagsrummet eller passa på att testa ett gruppträningspass.
  • Tänk också på att inte ha öppna fönster eller vädra alltför mycket hemma. Om du drar in pollenet stannar det kvar inne och du kommer känna av besvären starkare även inomhus. Smart är att tvätta håret innan du går och lägger dig på kvällen.
  • Om du känner av smärta någonstans ska du inte träna. Min tumregel när jag är förkyld är att inte träna om jag har ont i halsen, känner smärta någon annanstans eller har feber. Detsamma ska gälla vid allergi. Om symtomen innefattar smärta av något slag gör du bäst i att vila dig i form.
  • Gå till en läkare för att kolla upp vad du är allergisk mot samt för att få rätt medicinering.  Läs mer här..

 

Skribent: Admin
Epost: This is a mailto link

Antal besökare på Orust Fitness hemsida

besöksräknare 

 

   

 

  

 

  

 

 

 

honsbergs el

 

 

10 % på träningsskor om 

träningskort uppvisas. 

 

 

Postadress:
GF Orust Fitness - Gymnastik
Barbro Frinell, Skansvägen 27
47232 Svanesund

Kontakt:
Tel: 0706764820
E-post: This is a mailto link

Se all info