Nyhetsbrev Vinter 2016-2017

Hej alla Uvar!

Från och med nu kommer vi att skicka ut ett nyhetsbrev till alla medlemmar en gång per kvartal. Det innehåller information om vad som kommer hända de närmaste månaderna och lite om vad som hänt sen förra nyhetsbrevet. Sist är det en tabell med tävlingar OL-sektionen rekommenderar och en tabell med vilka som är städansvariga. I just det här nyhetsbrevet är det mest information från OL-sektionen men i framtiden hoppas jag att vi kommer ha med information från alla sektioner.

Jag vill också passa på och påminna om mailet som valberedningen skickade ut förra veckan. Har du inte läst det så gör gärna det och fyll i deras undersökning om vad du är intresserad av att hjälpa till med här.

Har du information som du vill ha med i nästa nyhetsbrev så är det bara att kontakta mig. Jag planerar att skicka ut det i början av mars innan tävlingssäsongen börjar.

Anton Hemlin
Sekreterare

God fortsättning på helgerna och ett Gott Nytt 2017

Det är snart dags att summera 2016 som har varit ett år fyllt av verksamhet och fortsatt växande medlemsantal. Det har varit sprudlande aktivitet på årets alla härliga träningar och framgångsrikt genomförda tävlingar både vår och höst samt de andra årligen återkommande arrangemangen som Midsommarfest, Poängpromenader m.m. Vi kan också se det i form av den väldigt fina nya mattan i övervåningen i klubbstugan. Vi har även haft tillfälle att umgås t.ex. på en fika efter klubbträningarna eller på den trevliga 70års-festen.

En förutsättning för detta är alla de ideella funktionärsinsatserna. Hoppas att ni har sett valberedningens brev i förra veckan om att vi behöver bli fler funktionärer. Du kan läsa mer här och svara på "Hur vill du bidra till att vi har klubbverksamhet?".

Vi i styrelsen arbetar också med ett förslag på en något ändrad organisation som du har möjlighet att tycka till om på årsmötet den 26-feb. Detta tror vi kan hjälpa oss att få en bättre verksamhet under 2017 och framåt. Planeringen för nästa år pågår för fullt, vi arrangerar vår egen tävling ihop med IF Rigor sista helgen i mars och tillsammans med övriga göteborgsklubbar arrangeras 10mila-stafetterna i Partille 29-30 april. Läs mer om det nedan.

Till sist önskar jag alla ett härligt nyårsfirande och ett gott nytt 2017.

Leif Hagman
Ordförande

 

10-mila Göteborg 29-30 april 2017

Den 29-30 april går 10-milastafetterna i Partille. Uven har tagit på sig ansvaret för start/växling/mål. Vi är inte ansvariga för att bygga/riva etc. Det behövs många funktionärer som hjälper till. Vi hoppas på samma goda uppslutning som vid våra tävlingar. När vi är många som delar på arbetet blir det ju lagom mycket för var och en. Vi kommer att behöva bemanna vår funktion under alla tre kavlarna i ca. ett dygn från lör kl.10 till sön kl.10. Uppskattningsvis är det 15-20 pers. i 4-6 timmars pass, dvs. 75 arbetspass.

Hittills har jag hållit i planering och kontakter mot 10mila-organisationen, men jag skulle vilja ha några som kan avlösa eller tillsammans med mig planera och ansvara för våra funktioner. Hör gärna av dig med frågor om du vill veta mer.

På köpet kan vi utlova en orienteringsupplevelse utöver det vanliga. Arenaproduktionen vid 10-mila håller fantastiskt hög kvalitet. Tag chansen att uppleva detta!

Vi har möjlighet att ha med egna lag i stafetterna, men det får inte äventyra vårt funktionärsåtagande. En förutsättning är att de som springer också hjälper till som funktionärer.

Anmäl intresse genom att trycka här

Leif Hagman i samarbete med OL-sektionen

 

Tack för att ni svarat på medlemsenkäten

Under hösten skickade styrelsen ut en enkät till alla medlemmar som bestod av frågor för att hjälpa styrelsen att arbeta för Uvens vision. Vi vill tacka de 70 personer som svarade på enkäten, speciellt för de många fritextsvaren med mycket information.

Styrelsen kommer fortsätta att arbeta med resultatet från enkäten men vi har redan nu börjat med flera saker som framkommit i enkäten:

  • Det här nyhetsbrevet. Flera personer har önskat regelbundna informationsbrev som riktar sig till alla medlemmar.
  • Börjat arbeta med en omorganisation av föreningen i samarbete med valberedningen.

Här nedan kan ni se de resultat som var lättast att presentera. Men det är fritextsvaren som ger oss den bästa informationen om hur vi kan förbättra föreningen.

Anton Hemlin
Sekreterare

 

Rigor/Uvendubbeln 25-26 mars 2017

I slutet av april 2017 är det 10-mila i Göteborg! Av denna anledning satsar vi i IK Uven lite extra på vår tävling i år. Tävlingen kommer hållas helgen den 25-26 mars och blir ett samarrangemang med IF Rigor med samma arena båda dagarna. Rigor har medeldistans på lördagen och Uven har långdistans på söndagen, elitklasser kommer finnas båda dagarna och vår förhoppning är att många 10milalöpare vill komma och träna i göteborgsterräng.

Ska detta vara möjligt och bli ett bra arrangemang behöver vi ca 80 funktionärer från klubben, för de flesta gäller det under söndagen 26 mars, och vissa uppgifter kräver mer eller mindre förberedelser.

Planering och bemanning pågår för fullt, några nyckelpersoner är redan bokade. Inför årets tävling tänkte vi prova nått helt nytt!

ANMÄL ER TILL DEN FUNKTION NI HELST VILL HJÄLPA TILL MED, även om du bara kan del av tiden är även detta guld värt, var tydlig!

Vi ser gärna att Ni som inte varit med i klubben så länge kommer med och hjälper till. Vi ser till att det finns erfarna personer i varje grupp, vi brukar har trevligt ihop och arbetet är inte så tungt.

Anmäl dig senast 2017-01-31 genom att trycka här

Dessa funktioner behöver bemannas:

Speaker Kommenterar och gör tävlingen spännande
Kontrollutsättning Sätter ut och tar in kontrollerna
Sekretariat Direktanmälan, målgång, resultat
Priser /Prisutdelning Köper in och delar ut priser
Datorer Ser till att datorer, datanätverket fungerar
Radio; förvarning Rapporterar till speaker från radiokontroll
Vätska Serverar/har vätska i skogen
Start Bygger och bemannar starterna
Bygg – Material Bygger och river arenan, samt ansvar för material och transport
Parkering Anvisar tävlande var de ska parkera
Servering Köper in, bakar, och serverar kaffe, korv, mackor etc.
Grill Köper in hamburgare, dricka, grillar och serverar detta
Första hjälpen Tar hand om skadade löpare
Barnpassning Passar löparnas barn från 3 år, under tid som dom springer.
Miniknat Miniorientering för de minsta, lägger bana, sköter detta

Mats Dahlrot
Tävlingsledare

 

Tävlingar

Här kommer det i vårens nyhetsbrev finns en lista på de tävlingar som OL-sektionen tycker är de intressantaste under de närmaste månaderna. Nu i vinter är det inga tävlingar så vi har lagt upp vintercupen istället.

                                                                                                                               
DatumArrangörTyp Flagga & Tält
8 janFrölunda OLVintercup -
15 janIK UvenVintercup -
22 janMölndal Outdoor IFVintercup -
29 janFK HerkulesVintercup -
5 febFrölunda OLVintercup -
19 febGöteborgs SkidklubbVintercup -
26 febIK UvenVintercup -
5 marFrölunda OLVintercup -

OL-sektionen

Städning

Ansvariga personer för städning de närmaste månaderna.

               
MånadBastu HerrarBastu Damer
December Roland Aasa Carin Rudolfsson
Januari Maj Malm Steffen Rosén
Februari Malin Reinholdsson Christer Bengtsson
Mars Inger Hallberg Calle Hallberg
           
VeckaStugan
1-2 Anna o Jan Olsson
3-4 Britt o Ingemar Alfredsson
5-6 Agneta Thörnqvist, Anne Fagerberg
7-8 Marie o Erland Berg
9-10 Katarina Askerlund
11-12 Tineke o Arjan Snijder

Stugsektionen

 
   Du följer väl IK Uven på Facebook?
IK Uven
c/o Leif Hagman
Höganäsvägen 45
43735 Lindome

ordforande@ikuven.se
kassor@ikuven.se
ol@ikuven.se
ungdom@ikuven.se
motion@ikuven.se
stug@ikuven.se