Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivning


BODYWORK
Ett pass där vi jobbar med både styrka och kondition varvat med varandra, efter din förmåga.

CIRKELTRÄNING  Nyhet!
Ett pass där vi jobbar med intervaller på olika stationer. Kort vila mellan övningarna. Konditionsövningar blandas med styrka och förbränning. Inte mycket redskap utan vi jobbar med vår egna kropp som tyngd. Passet avslutas med stretch.

CORE  Nyhet!

Ett lågintensivt pass där vi jobbar med långsamma rörelser. Vi jobbar med vår bålstyrka och fokus ligger på rygg- och magövningar. Med en stark "korsett"/hållning kommer du både att känna dig starkare i tyngre övningar och minska risken för skador.

CYKELSPINN ’45
Vi använder oss av varierat motstånd och olika tekniker på våra cyklar. Effektiv cykeltid är 30-35 minuter och därefter avslutas passet med stretch. 

DANSMIX  Nyhet!
Danspasset som känns som en dansfest!

Ett roligt, svettigt och medryckande danspass med en enkel filosofi. Alla kan dansa! En låt är en dans, så man slipper komma ihåg massa steg. Här blandas många olika stilar som Afro, samba, ragga, showdans, indiskt mm. Man väljer själv sin nivå och gör efter egna förmågan.

KICK N' BOX
Ett pass för alla! Det krävs inga förkunskaper och ska inte förväxlas med kickboxning. Här får du slå av dig en dålig dag, utmana dig själv eller peppa en kamrat att kämpa lite extra. Med hjälp av boxhandskar och mitsar i olika storlekar kommer vi att slå, sparka och sparra. Ett pass som går igenom hela kroppen och jobbar upp styrka och kondition. En rolig träningsform där man jobbar i par (ibland fler). Man behöver inte komma i par till träningen, är man ensam så löser det sig alltid.

TABATA
Alla kan träna tabata, nybörjare som van!
Tabata är en enkel, tuff och effektiv träning och består av 20 sek högintensiv träning följt av 10 sek vila. Detta upprepas åtta omgångar, sammanlagt i 4 min i 4-5 block (låtar). Intervallerna kan användas på konditionsövningar och på styrkeövningar. Denna form av träning ökar den uthålliga och explosiva muskelkapaciteten samt bränner fett effektivt! Vi blandar övningar med endast kroppen som belastning och övningar med lätta vikter. Vi arbetar med de stora muskelgrupperna som ben, rygg, bröst, mage och axlar. Tabata ger resultat på kort tid!! Så vill du få ut så mycket av din träning på så lite tid som möjligt är Tabata perfekt! Tabata är ett pass på max 40 min med uppvärmning och stretch. Det är lika effektivt som ett pass på 60 min. Tabata lämnar ingen oberörd!

Uppdaterad: 26 AUG 2018 21:57 Skribent: Ellinor Palmquist

Följ oss på Instagram & Facebook:
fbinstaSPONSORER:
tools


ica supermarket


J3M_Byggkonsult


eab


Postadress:
Klubb Energi - träning för alla - Gymnastik
Körsbärsvägen 9
33333 Smålandsstenar

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info