Hoppa till sidans innehåll
Foto: Korpen Piteå

Klassbeskrivning


BODYPUMP® 
Les Mills BODYPUMP™ är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Klassen är perfekt för alla som vill träna igenom hela kroppen på 55 min.
Att BODYPUMP™ är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.
 
Box´n Kick
En fartfylld klass med massor av kraft och energi där du använder slag, sparkar och kickar för att träna din kondition, koordination och styrka. Övningarna är inspirerad av boxning och olika kampsporter. Vi jobbar två och två och använder oss av handskar samt små och stora mitsar.har du ingen "partner" så hjälper instruktören dig. Du lär dig slag och sparktekniker.

Cirkel i gym
Här tränar vi styrketräning i gymmet med hjälp av maskiner. Vi jobbar två och två i 12 olika stationer. När en person kör så vilar den andra. Kom gärna uppvärmd till passet, vi avslutar med en kortare stretch. Är du ny på denna klass kommer du 10 min innan klasstart för kortare genomgång av de olika stationerna.

Core 30 - funktionell träning med fokus på bålstabilitet
Ett 30-minuters pass där fokus är mage, rygg och stabilitet. Kan med fördel tränas direkt efter alla typer av fysiska klasser eller som fristående klass. Kom uppvärmd till klassen.

Flex 45 - fokus på rörlighet och inre styrka
En lugnare träningsform som innehåller styrka för hela kroppen. VI jobbar både med statiska och dynamiska stretchar för att öka din rörlighet. Under alla övningar har vi fokus på de inre magmusklerna. 

H.I.T cirkel 45 - högintensiv intervall träning
Stationsträning med olika tidsintervaller. Tufft och intensivt pass där vi jobbar med både kondition och styrkeövningar i olika kombinationer. Övningarna kan genomföras med olika redskap eller endast med din egen kropp.

SH’BAM™ 
Dansklassen för alla som gillar att svettas, dansa och ha kul. Les Mills SH’BAM™ bygger på enkla heta moves till listettor och remixade gamla favoriter– helt enkelt det perfekta sättet att komma i form och samtidigt låta din inre stjärna lysa.

Senior Gympa
Allsidig träning för hela kroppen där du på ett skonsamt och roligt sätt tränar både kondition, styrka, rörlighet och koordination. Du anpassar nivån på övningarna efter din egen förmåga.

Senior Rygg 45
Skonsamma rörelser som stärker upp din rygg och corepartiet. Blandning av styrka, rörlighet och balans. Avslutas med skön stretch.

Senior Styrka

Stationsträning gör hela kroppen, du jobbar med kondition och styrka  Vi använder oss bl.a av din egna kroppsvikt, stepbräda, hantlar, viktplattor i de olika stationerna. Avslutas med en skön stretch för hela kroppen.

Spin Activio, 30, 45 eller 60
Pulsbaserad konditionsklass på cykel där vi jobbar med pulsen som redskap. Pulsband finns att låna inne i spinningsalen. Klassen passar både nybörjaren och den vana motionären.

Stadsberget Intevall 45 - from tor 3 maj
Utomhus - vi nyttjar vårt fina parkeringsgarage utanför vår anläggning. Där jobbar vi med olika styrke och konditionsövningar i olika intervaller. Alla kan delta eftersom du jobbar utifrån din egen kapacietet. Vid ostadigt väder håller vi till inomhus i Hallen. Är vädret oklar så meddelar vi beslut via FB senast 60 min innan klasstart. 

Step
Fartfylld konditionsklass med dansant känsla där vi jobbar med stegkombinationer på och runt en stepbräda. Här utmanas både din kondition och din koordination till skön musik.

Styrkemix
En styrkebaserad klass där vi tränar hela kroppen med olika redskap bl.a step-bräda, hantlar, viktplatta, gummiband och din egen kroppsvikt. Uppvärmningen sker med en stepbräda, enklare koreografi. Under passet kör vi två konditionstoppar, klassen avslutas med en stretch.
 
Tabata, 45 min
Intervallträning, utmanar både kondition och styrka i olika övningar. I tabata är det  aktivt i 20 sek och vilar 10 sek, detta upprepas under 8 gånger innan vi byter övning. Vi jobbar ibland bara med den egna kroppsvikten och ibland tar vi hjälp av bl a steplåda, hantlar, viktplatta eller kettlebell.

Yin inspirerad yoga 75
Ett pass där vi genomför olika ställningar/övningar, både liggande och sittande, som fokuserar på de djupare vävnaderna i kroppen.  Du blir rörligare, minskar spänningar i kroppen och hjälper dig att hitta lugn och harmoni.

Power Yoga 
Här ligger fokus på styrka, balans, kroppsmedvetenhet och rörlighet, i ett härligt flow. 
 
Effektiv tid inne i salen är 25, 40, 55, minuter.
Tidsangivelser i schemat är den tiden klassen är i en sal.
 
 
 
 
 
 
Uppdaterad: 24 APR 2018 10:56
Skribent: Anna Johansson
                                  
 
Receptionen öppen

From v 36     mån 3/9
Mån  09:30-20:00
Tis  09:30-20:00
Ons  09:30-20:00
Tor  09:30-20:00
Fre  11:00-15:00
Lör  Kodkort
Sön  15:45-19:00


Kodkortsträning
Alla dagar 05.00-24.00
Sista inpasseringen 23.15

 
 

Postadress:
Korpförening Piteå - Korpen
Prästgårdsgatan 27
94132 Piteå

Kontakt:
Tel: 0911-277550
E-post: This is a mailto link

Se all info