Hoppa till sidans innehåll

Klassbeskrivning


BODYPUMP® 45 & 60
Les Mills BODYPUMP™ är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Klassen är perfekt för alla som vill träna igenom hela kroppen på 55 min.
Att BODYPUMP™ är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.
 
Box´n Kick
En fartfylld klass med massor av kraft och energi där du använder slag, sparkar och kickar för att träna din kondition, koordination och styrka. Övningarna är inspirerad av boxning och olika kampsporter. Vi jobbar två och två och använder oss av handskar samt små och stora mitsar.har du ingen "partner" så hjälper instruktören dig. Du lär dig slag och sparktekniker.

Cirkel i gym 75
Här tränar vi styrketräning i gymmet med hjälp av maskiner. Vi jobbar två och två i 12 olika stationer. När en person kör så vilar den andra. Kom gärna uppvärmd till passet, vi avslutar med en kortare stretch. Är du ny på denna klass kommer du 10 min innan klasstart för kortare genomgång av de olika stationerna.

Core 30 - funktionell träning med fokus på bålstabilitet
Ett 30-minuters pass där fokus är mage, rygg och stabilitet. Kan med fördel tränas direkt efter alla typer av fysiska klasser eller som fristående klass. Kom uppvärmd till klassen.

Dance 
Dansklass, för dig som älskar koreografi och utmaningar. Både hopp och snurr kan förekomma.

HIIT 45 & 60 - högintensiv intervall träning
Högintensiv intervallträning i stationer med olika tidsintervaller. Vi utmanar både din konditionen och din styrka, i passet använder vi oss av olika träningsredskap och ibland enbart med din egen kropp. 

Senior RyggFlex
Lugnt och skönt tempo med skonsamma rörelser som stärker upp/ökar rörligheten, balansen och din inre styrka. 

Seniorgympa 
Träning för hela kroppen. Här tränar vi din kondition, styrka, rörlighet, balans coh även din koordination.

Senior CirkelFys 
Passet är uppbyggt av stationer med olika redskap och din egen kroppsvikt. Träning där vi jobbar igenom hela kroppen, både styrke- och konditionsövningar. 
 
SH’BAM™ 
Dansklassen där vi har fokus å att släpa lös och ha roligt. En förkoreograferad dansklass från Les Mills. Dansstilarna varieras mellan olika låtar och musiken är en blandning av listettor och remixade gamla favoriter– helt enkelt det perfekta sättet att komma i form och samtidigt låta din inre stjärna lysa.

Spin Activio 30, 45 & 60 
Pulsbaserad konditionsklass på cykel där vi jobbar med pulsen som redskap. Pulsband finns att låna inne i spinningsalen. Klassen passar både nybörjaren och den vana motionären.

Step
Dansant konditionsklass där stegkombinationerna runt och på en stepbräda är i fokus. Överraskningar som hopp och snurr kan ge dig den där extra utmaningen. Perfekt klass för dig som gillar utmaningar och korografi. 

StyrkeFlex 30 & 45 - fokus på rörlighet och inre styrka
Här jobbar vi från insidan och ut. Du stärker upp bålens stabiliserande muskler och ökar din rörlighet. Träningen är en lugnare träningsform, där vi jobbar både med statiska och dynamiska stretchar för att öka din rörlighet. 
Styrkemix 
En styrkebaserad klass där vi tränar hela kroppen med olika redskap bl.a step-bräda, hantlar, viktplatta, gummiband och din egen kroppsvikt. Uppvärmningen sker med en stepbräda, enklare koreografi. Under passet kör vi två konditionstoppar, klassen avslutas med en stretch.
 
Tabata 45
Intervallträning, där vi utmanar både kondition och styrka. I tabata jobbar vi med tidsintervallerna;  aktivt i 20 sek och vilar 10 sek, detta upprepas under 8 gånger innan vi byter övning. Vi jobbar ibland bara med den egna kroppsvikten och ibland tar vi hjälp av bl a steplåda, hantlar, viktplatta eller kettlebell.

Yoga Power
"Hathaoch Power" - gär ligger fokus på styrka, balans, kroppsmedvetenhet och rörlighet, i ett härligt flow. 

Yoga Nybörjare
Grunden är inom Hatha yoga och passar extra bra om du är ny och ovan. Instruktören guidar dig till att hitta rätt i de olika övningarna, men det är du och din kropp som bestämmer. Vi jobbar med din rörlighet, styrka. balans och andning. Ta med bekväma kläder, gärna strumpor och lite varmare plagg så du håller dig varm.

Yoga Yin inspirerad 75

Ett pass där vi genomför olika ställningar/övningar, både liggande och sittande, som fokuserar på de djupare vävnaderna i kroppen.  Du blir rörligare, minskar spänningar i kroppen och hjälper dig att hitta lugn och harmoni.Ta med bekväma kläder, gärna strumpor och lite varmare plagg så du håller dig varm.

Effektiv tid inne i salen är 25, 40, 55, minuter.
Tidsangivelser i schemat är den tiden klassen är i en sal.
 
 
 
 
 
 
Uppdaterad: 24 APR 2018 10:56 Skribent: Anna Johansson
                                  
Receptionen öppen
 
Mån     09:30-20:00
Tis 09:30-20:00
Ons 09:30-20:00
Tor    09:30-20:00
Fre 11:00-15:00
Lör Kodkort
Sön 15:45-19:00
Kodkortsträning
Alla dagar 05.00-24.00
Sista inpasseringen 23.15

Valborg 2019
Receptionen stängd
30 april och 1 maj

Kodkortsträning som
vanligt alla dagar. 
 

Postadress:
Korpförening Piteå - Korpen
Prästgårdsgatan 27
94132 Piteå

Kontakt:
Tel: 0911277550
E-post: This is a mailto link

Se all info