Hoppa till sidans innehåll
Foto: Marie L Axner

Styrelsen informerar


Dec 2017- Januari 2018
Året lider mot sitt slut och vi i styrelsen vill tacka alla medlemmar för detta år, alla duktiga och engagerade funktionärer med och utan häst som är med och ser till så att vi kan genomföra våra populära Pay&Jumps och även dressyr och Islandhästtävlingar.
Under vecka 3 i januari planerar ett gemensamt möte med tävlings- och islandshästsektionen för att ta fram en aktivitetsplan för 2018. 
Klubbhuset är snart klart och vi kan ha aktiviteter även inomhus. Har du som medlem några särskilda önskemål får ni gärna skicka in dessa på vår infomailadress infolandvetterrs@gmail.com så tar vi med detta i planeringen och ser vad vi kan genomföra.
Sedan vill vi också passa på att redan nu bjuda in till Årsmötet 27 feb 2018, plats och tid återkommer vi med i en separat inbjudan både här på hemsidan, FB och utskick till stallarna i Tahult.
Glöm inte av att snart börjar ett nytt medlemsår och därmed inbetalning av medlemsavgift och anläggningsavgift, utskick per mail kommer att komma som en påminnelse.
Gott Nytt År 2018 önskar Styrelsen

November - December 2017

”Syns du så finns du (och din häst)” Vi vill passa på att göra slag för den ovärderliga livförsäkringen för dig och din ”pälskling” och det är REFLEXEN och även en bra pannlampa. Det är inte fel nu denna mörka årstid.

Vi har reflexvästar till salu som det står "Landvetter Ryttarsällskap" på ryggen, 60kr för vuxen och 50 kr för barn, passa på att förnya hösten och vinterns reflexgarderob.

Banorna kan var fläckvis hårda och isiga, glöm inte att stänga paddockgrinden om dig när du är inne på banan och tränar, en olycka händer så lätt och du kanske åker av och hästen springer iväg ut genom grinden om den är öppen.

Klubbhuset är rest och killarna som bygger jobbar på för fullt, över julen kommer det vara en paus för julledighet och arbetet kommer att återupptas i januari igen.

Vi söker fortfarande sponsorer, tveka inte, alla bidrag är värdefulla små som stora.

 //Styrelsen

Oktober 2017

Som de flesta säkert har märkt så har vi nu påbörjat bygget av vårt efterlängtade klubbhus!
Stundtals kan det vara lite stökigt på anläggningen då det är lite grävmaskin etc som är där och jobbar. Plattan för huset kommer gjutas i dagarna och sedan kommer stommen och huset snart stå på plats.
Under tiden har vi lite jobb att göra med att söka sponsorer för att kunna slutföra och förverkliga klubbens dröm med att färdigställa klubbhuset.
Där kommer just du in! Du har kanske möjlighet själv att sponsra eller känner någon som kan tänkas göra detta för att hjälpa oss att förverkliga våran dröm, tveka inte att förmedla detta vidare.
Trots att vi har fått fantastisk hjälp av kommunen och Svenska Idrottsförbundet så räcker inte riktigt våra medel till för att kunna fylla huset och att bygga en altan.

Vi har tagit fram ett sponsorprogram med alternativ för alla:
Guldsponsor 25 000 kr
Silversponsor 15 000 kr
Bronssponsor 5 000 kr
Tegelsten (familj) 1 000 kr
Namnskylt med flera namn 500 kr
Namnskylt med flera namn 100 kr

Alla sponsorer är garanterade plats på invigningsfesten!

Skicka ditt bidrag med Swish till: 1232742898 eller plusiro/bankgiro842917-7.
Ange namn och telefon/e-mail.

Att vi nu får ett klubbhus färdigt gör att vi kommer att få en naturlig plats att träffas på, anordna kurser och läger och även hyra ut lokalen för möten, fester m.m.

Närmast i tiden har vi två inplanerade tävlingar:

21/10 Dressyrtävling LC:1, LB:1 och LA:1
28/10 kör vi vår populära Halloweenhoppning (P&J)

//Styrelsen

 

September 2017

Nu är det höst och de ljusa kvällara är snart slut för den här säsongen. Glöm inte att sätta på er reflexer och en pannlampa är inte så dumt. Jakten på skogen Konung drar snart i gång och även på rådjur och vildsvin, då är det extra viktigt att du är synlig när du är ute och rider. Så fort vi vet exakta datum så lägger vi upp en notis om detta på hemsidan och även på FB kanalerna.

Och som vanligt tveka inte att höra av er om ni känner att det är något som saknas eller har bra tips på clinics/kurser som vi skulle kunna ha på anläggningen.

Gör detta på: This is a mailto link

 Närmast i tiden är en städdag som är inplanerad till den 15/10 kl 10:00 till ca 12:00. Ogräsrensning och allmän uppstädning av skräp, och kratta kanter. Och lite annat diverse som kan uppkomma.

Vi bjuder på korv och bröd, kaffe, dricka och kaka/bulle.

 //Styrelsen

Juli 2017

Efter semestrarna och i början av september hoppas vi att vi kommer igång med att starta bygget av vårt bliviande klubbhus. En utstakning av vart huset skall stå är gjord på plats. Det är mycket som skall göras klart med kommunen innan vi kan ta första spadtaget. Bygglovet är klart och kontrakt med entreprenör är upprättat, men innan vi får lova att starta måste man ha ett startmöte med kommunen där många detaljer skall gå genom med kommunen. Dessa personer har semester just nu som resten av Sverige. Vi jobbar på vidare.

Nu till helgen den 29/7 är hela anläggningen uthyrd till Ridtravarna för deras dressyrtävling, kom och titta och köp en fika.

//Styrelsen

 

Juni 2017

Charlotte J håller träningar på anläggningen varje tisdag i juni. Passa på att slipa på detaljerna, boka direkt hos Charlotte Johansson 0707-727105

Passa på att boka upp någon av banorna snarast om du vet med dig att du tänker göra detta, snart går vi in i semestertider vilket gör att vi som bokar upp för er inte alltid har tillgång till någon dator och kan utföra detta för er. Tråkigt för oss men ännu tråkigare för er om ni inte är ute i god tid.

Under vecka 25 (midsommarveckan) kommer mailen från er att läsas högst sporadiskt och vi kan inte garantera att eran bokning blir genomförd under denna vecka. Så har du tänkt att boka under denna vecka se då till att ni har skickat en bokningsförfrågan senast torsdag den 15 juni.

P.s. Glöm inte av att den 2:e juli har vi en Pay&Ride 

//Styrelsen 

Maj 2017

Nu är våren här!
Den 3-5 maj sker banunderhåll på stora banan som får sig ett lager med grus.
Den 6 maj har vi "Blinghoppet" P&J.
Den 7 maj har Islandhästsektionen ihop med Islanndsföreningen Gauti en träningstävling på anläggningen.
14 maj har vi lånat ut parkeringen till LIS som kommer att ha en bagageloppis på sin egna parkering och därför behöver låna låna vårann för deras gäster som behöver någonstans att parkera. Vill du själv vara med och sälja något titta då på den PDF som ligger upplagd för mer information.
Den 27 maj skall Västra Götalands Kaninhoppare ha sitt klubbmästerskap på anläggningen, det kan ju vara kul att komma och titta på.
Charlotte Johansson har även en del dressyr och hoppträningar inbokade, glöm inte att boka er för detta.

Sedan har vi skickat in vår bygglovsansökan för klubbhuset till kommunen!

Detta var lite datum att hålla koll på denna aktiva månad.

//Styrelsen

 

April 2017

Vi har lagt upp en grundplanering i kalendern för olika aktiviteter som är inplanerade, det är allt ifrån P&J, P&R, dressyrtävling, städdag, ponnyridningar. Känner just du att det är något som saknas eller har bra tips på clinics/kurser som vi skulle kunna ha på anläggningen tveka inte att höra av er med tips.

Gör detta på: This is a mailto link

Närmast i tiden är en städdag som är inplanerad till den 17/4 kl 10:00 till ca 14:00. Vi behöver tvätta av paddockstaketen, plocka upp skräp, rensa och kratta. Och lite annat diverse som kan uppkomma.

Vi bjuder på korv och bröd, kaffe, dricka och kaka/bulle.

/Styrelsen

 

Mars 2017

Då har vi haft vårt årliga årsmöte, väldigt trevligt att så många kom så kul att se så många gamla och nya ansikten.

Vi kommer från och med i år att jobba i olika grupper/sektioner med representanter i styrelsen. En stor grupp/sektion som har skapats är "Tävling och träningssektionen", här kommer mycket av vår kärnverksamhet att diskuteras och planeras. Nu kommer tävlingssäsongen att sättas och planeras. Ungdomssektionen kommer att jobba under denna grupp för att få stöd och stöttning i sin verksamhet. Vilka som ingår i de olika sektionerna kan ni läs mer om under fliken Sektioner.

Islandhästsektionen kommer att jobba och planera sin verksamhet och har planer på att göra en del roliga saker ihop med Gautis islandshästförening (en lokal förening under SIF).

Alla 3 banorna sladdades under lördagen den 4-mars innan snön åter kom till oss. Det var tyvärr väldigt mycket hästbajs kvarlämnat på banorna, vilket gör att det tar extra lång tid att sladda då man måste avbryta för att mocka. Vi försöker att sladda igen så fort vädret tillåter.

Rid försiktigt och glöm inte att plocka upp efter din häst på banan!

/Styrelsen

 

Januari 2017

Närmast pågång är det dags för Landvetter Ryttarsällskaps årsmöte!

Vill du vara med och påverka 2017 så är du varmt välkommen som ny styrelseledamot, funktionär eller aktiv medlem, all hjälp är välkommen för att vi skall få det att fungera och vara en rolig plats att umgås på. För mer information se inbjudan i Nyhetsarkivet.

Nu under vintern kommer våra banor att sladdas när det finns möjlighet, då vädret är väldigt upp och ner kan det vara svårt att få till en regelbunden sladdning. Detta hoppas vi givetvis att ni har förståelse för då allt arbete sker ideelt. När vintern har gjort sitt kommer vi att se över framförallt den stora banan och kommer när vädret tillåter lägga på ytterligare ett lager med grus för att få ett mer stabilt underlag.

Har ni några synpunkter eller vill dela med er av någon roligt eller tråkigt som har hänt vid anläggningen får ni gäran höra av er till oss på: This is a mailto link

/Styrelsen

 

 

Uppdaterad: 31 DEC 2017 10:45
Epost: Adressen Gömd

 

 

Vi är medlem i Svenska Ridsportförbundet

sv_ridsportförbundet

 

 

Gå med i:

Landvetter Ryttarsällskaps diskussionsforum på Facebook.
- Tips, annonsering, medryttare mm

Postadress:
Landvetter RS - Ridsport
Tahultsvägen 56
43838 Landvetter

Besöksadress:
Tahultsvägen 56
43838 Landvetter

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info