Hoppa till sidans innehåll

Mer info Lång DM 26 aug.

2018-06-04 17:30
Exakt placering arena klar och en utförligare planering finner ni nedan och som vanligt hör av er med önskemål om arbetsuppgifter! Alla tidigare delchefer får separat mail
  • Uppdaterad: 2018-07-27 23:42

Arena: Vi kommer att vara på exakt samma åker som tävlingen 2014 där allt var samlat inom synhåll utom starten som ligger 700 m bort. Gissat antal deltagare bör ca 600 med tanke på Upplandscupen mm. Anmälan och inbjudan kommer i Eventor vilken minut som helst.

Banläggning: Jonas och jag lägger banorna och Leif kollar att det blir rätt. Men är det någon som vill ingå banläggningsteamet så hör av er, kanske främst för ungdomsbanorna. Vi har Upplandscupen så det bör bli lite extra många ungar.
Det blir också varvning på fem klasser som har längder över 8 km, H21,D21,H20, H18,H35.

Sekretariat:  Jonas tar över ansvaret för sekretariatet och behöver lite extra suport
i den nya rollen.

Speaker: Vi följer HD21 och HD14 med nummerlappar och på något sätt även varvning/kartbyte för HD21. Varvningskontroll inne på arenan kan vara kul, vi får se hur vi gör, tyck gärna.

Start: Bekvämt i anslutning vägen 700 m från arenan.

Dusch: Bilen på vägen och duschen nedanför var ju bra och helt okänsligt för dåligt väder.

El: Vi drog ju kabel lång väg från Klangen, om det är bättre lösning med ett elverk får dom mer elkunniga avgöra.

Kiosk, första hjälpen: Stod ju också bra nedanför vägen.

Sportförsäljning: Ol-specialisten kommer inte har ju DM Stockholm samma dag.
Någon som har någon ide på en försäljare? Känns lite fattigt utan försäljning!

Inköp material: Jag kommer inom kort att beställa snitslar, fodral mm från Soft, så är det någon som behöver något till övrig verksamhet så hör av er.

Kart och bantryck: Räknar med att vi fixar detta från vår egen skrivare det är ju inte så stor mängd och måga av klasserna har inte mer än ca 10 löpare. Arne brukar se till att det fins färg!

Paktiska delar: Som vanligt en massa praktiska detaljer typ vatten, körning både vatten och material från IP Skogen (jag bokar från dom) låna fyrhjuling, sekretariatsvagnen, högtataleri, mm, jag tar detta med respektive.

Bemanning: Som vanligt för delchefer så gäller att utöver dom rutinerade även få med nya medlemmar och föräldrar i klubbarbetet. 

Vi syns och hörs både före och den 26 augusti, frågor och  synpunkter till mig via e-post This is a mailto link ellerr telefon 076-1178455. Går så klart även via kommentarrutan.                          

Skribent: Sören Eriksson
Epost: This is a mailto link

Klubbstugan 
Länna IF:s Klubbstuga ligger på skolgården vid Länna Skola längs väg 282 

DAX att anmäla


Datum

Aktivitet

Anmäl
senast

15/5

OK Österåker, medel

9/9
16/9

Waxholms OK

9/9
22/9

DM, medel, Uppland

17/9
23/9

DM, stafett, Uppland

16/9
29/9

OL 2-dagars

23/9
30/9

VÖOL 2-dagars

23/9
6/10

25-manna

 
7/10

25mannamedeln

30/9

DAX att anmäla PreO


Datum

Aktivitet

Anmäl
senast

 eventor_clubpage_160x38

Så här anmäler du dig till tävling 

 

Så här är/blir
vädret i Länna

 

 

Postadress:
Länna IF - Orientering
Eriksson, Krokvägen 5
74011 Länna

Kontakt:
Tel: 076 117 84 55
E-post: This is a mailto link

Se all info

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Våra sponsorer:

Skrotcentralen

 

uppsalafritd.se

 

Holmen