Hoppa till sidans innehåll

Stödmall vid förarmöte


Stödmall för förarmöte för träningsledaren

  • Hälsa alla välkomna och presentera dig med namn och som träningsansvarig.
  • Fråga om någon inte har kört på banan tidigare och be dem stanna kvar efter förarmötet för ytterligare frågor och information.
  • Gruppindelning, max 35 per grupp. Dela upp grupperna genom att ställa förarna i olika grupper sortera efter varvtider (Snabb grupp (A) underminuten, mellangrupp (B) upp till 1.05 - 1.07). Grupp A och B skall ha transponer. Snabb grupp börjar (A). Grindarna måste minst öppnas var 20:e minut, så anpassa passens längd efter det.

Berätta om banan

  • Utfart ur parkeringsdepån ska ske som på tävling, dvs via rondellen. Lämna företräde vid högersväng ut i bandepån och ute på banan håll höger hela vägen genom esset.
  • Från banan till bandepån ska föraren köra som vanligt på långrakan och ner genom högern i nya sektionen, därefter hålla till höger och minska farten. Sträck upp handen och kör i höger bankant genom bergskurvan och åk sedan in i bandepån.
  • Infart i parkeringsdepån sker genom lilla grinden i slutet av bandepån.
  • Escape på start och mål: Runda pumphuset upp till vänster, kör via halkbanan till crossböjen. Lämna företräde!
  • Escape på långrakan: Kör igenom däckchikanen, stanna och lämna företräde!
  • Informera om vad du sett vid okulärbesiktningen av banan.
  • Vid händelse av olycka kommer passet att rödflaggas. Hjälp din eventuellt skadade kamrat genom att omedelbart köra in i bandepån och informera huvudposteringen om olyckan.
  • Håll nere farten i bandepån.

Be nya förare att registrera sin transponder hos Göran i tidtagningstornet. Liveresultat finns via amigoo.se.

Uppdaterad: 08 JUN 2015 14:22 Skribent: Daniel Zilén

Postadress:
Linköpings MS - Motorcykel och Snöskoter
Linköpings Motorstadion
58593 Linköping

Kontakt:
Tel: 013362690
Fax: 013362693
E-post: This is a mailto link