Hoppa till sidans innehåll

Följ sidan "Sparade nyheter 2020"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

Sparade nyheter 2020


(2020-12-28 10:06)
Träningschans under nyårsaftonens ljusa timmar! Tre banor på tre kilometer vardera - en enklare - spring så många du vill... Samma start som julträningen. Vägvisning från väg 509 söder om Ljungstorp. Klicka på läs mer för all info ->
 
(2020-12-27 11:18)
Roligt att så många, ~30 st, kom till träningen den 20/12. Klicka på läs mer för att se vilka juryn tyckt lyckats skapa det granaste spåret. Den 31/12 kl 9.30-14 tjuvstartar vi säsongen 2021, på samma ställe, dvs återigen VÄLKOMNA till Gärdslätt!->
 
(2020-12-14 13:46)
Välkommen på julträning Gärdslätt skog - fri start 09.30-14.00 söndagen den 20/12. Två banor; 3 respektive 4 kilometer. Kartor vid starten. Vem får granaste spåret? Kontrollerna är juligt utmärkta. Läs mer ->
 
(2020-11-30 19:55)
Under hela söndagen den 6/12 går det att ge sig ut på träning från Vivåsen. Kartor finns på verandan. Det finns tre banor
1.8km lätt
4.4km svår
6.4km svår. Ta med egen plastficka.
 
(2020-11-13 17:45)
Spring när du vill under söndagen 22 november! Träningsmöjlighet anpassad efter gällande restriktioner. Start/mål MOK-stugan. Två banor: 3,5 km lätt (gul), 4,6 km svår (blå). Ta med egen plastficka! Klicka på läs mer!
 
(2020-11-03 18:58)
På grund av att restriktionerna ligger kvar kommer det inte genomföras något skinklopp som planerat på söndag.
 
(2020-10-31 10:52)
Pga skärpta restriktioner fram till 19 nov, måste vi ställa in ”BMOL-vinterträning” 8 nov. Hur det blir med 22 nov och därefter avvaktar vi med att bestämma. Hälsar BMOL-kommittén.
 
(2020-10-25 19:53)
*UPPDATERAT* Stugkommittén är på plats kl 10. Den som är frisk och vill hjälpa till kan komma även kl 9 eller kl 11 så vi går omlott. Vi är ute hela tiden och räfsar löv. Ta gärna med egen lövräfsa.
 
(2020-10-12 20:07)
Emil & Jakob som klassiska orienterare samt Irma och Johanna K i snygga fårdräkter sprang patrullorientering i en regnig Vrinneviskog den 10/10. Båda patrullerna hade banor på drygt fem kilometer som de genomförde fint. ÖOF arrangerade Hemma-DD.
 
(2020-10-07 20:21)
Klicka på Kartor i menyn ovan för en färsk version av kartutsnitt Vifolkavallen som användes vid tävlingen sista helgen i september. Klubben publicerar kartor i pdf-format som alla kan använda.
 
(2020-09-25 16:35)
På tisdag bjuder BOK in till ungdomsträning. Samling är vid friidrottsplanen vid sport/simhallen i Boxholm kl 17.00. Parkerar gör man smidigast vid Parketten bredvid. Det blir KORTA slingor med sport-ident så chans att springa så fort ni bara kan
 
(2020-09-20 20:38)
Det finns ett par tävlingar i Östergötland med olika upplägg i höst, alltid med föranmälan. Klicka på läs mer för länkar till Eventor...
Svartåfejden för barn och ungdomar, Sprint-DM i Skärblacka, "daladubbeln" för HD12-14 i Vrinnevi, Älgfritt->
 
(2020-09-20 20:23)
Klicka på läs mer för att aktuell info från BMOL-kommittén. En nyhet är organiserade orienteringsträningar i november och december på söndagsförmiddagar! Kommittén vill gärna ha era synpunkter på årets annorlunda upplägg på träningarna hittills -->
 
(2020-09-20 14:52)
Kom på "sensommarens" sista BMOL-träning! Samling vid Svartåvallen i Boxholm. Spring när du vill tisdag till torsdag. Starten är bemannad tisdag 16.30-18.00. Fem olika banor från 2,9 km lätt till 6,5 km svår.
 
(2020-09-17 21:57)
SVT sänder SM-tävlingarna i orientering i höst! Många timmars orientering på TV i sällskap med Jakob Hård och Mats Troeng. Till helgen 10&11/10 blir det sprint respektive sprintstafett ->
 

Filtrera nyheter

År Månad

blobid1.png

Träningsprogram här
Resultat träningar här
Anmäl till tävlingar via Eventor

-Klubbmästerskap 2021-

Stafetter 2021

5/4 Kolmårdskavlen
3-4/7 Tjoget
5/9 DM-kavlen
26/9 Ekorren Cup
9/10 25-manna
30-31/10 Smålandskavlen

Anmälan stafetter


 

Mjölby OK arrangerar Hittaut 2021


 Mjölby orienteringsklubb på Instagram


 Välj Mjölby OK på Svenska Spel - klicka på bilden:


Pölder Sports Orientering sprintar på!

Hos Pölder hittar du alltid ett stort utbud av OL-skor, träningskläder och all övrig utrustning som behövs för din orientering. Du handlar med fri frakt oavsett ordervärde och får hem ditt paket på 1-2 dagar till ditt valda utlämningsställe.

Hela sortimentet, alla nyheter och kundfavoriter hittar du online på www.polder.se/orientering

Tack för att du väljer oss!


 

O-ringen Kolmården 2019 - Upplev äventyret

Mjölby OK deltog som funktionärsförening
för O-Ringen Kolmården 2019 i
Norrköping. TACK alla!

Postadress:
Mjölby OK - Orientering
Parkgatan 58
59551 Mjölby

Kontakt:
Tel: +46702129669
E-post: styrelsen@mjolbyok.s...

Se all info