Hoppa till sidans innehåll

Klubbstuga


Välkommen till OK Alfernas klubbstuga vid foten av
de Blå Bergen i Klockhammar!

 

OK Alfernas klubbstuga ligger vid foten av det vackra Kilsbergen ca 20 km nordväst om Örebro i Klockhammar. Stugan innehåller storstuga med braskamin och plats för ca 30 personer, kök, toaletter, 3 sovrum med totalt 14 sovplatser. Källare med 2 omklädningsrum, bastu och duschar.

Stugan ligger i ett område med spännande terräng för orientering där det finns ett flertal kartor direkt inpå stugknuten. Naturupplevelserna i och omkring stugan är idealiska för vandring både korta och långa turer. 

Anläggningen är således idealisk för olika lägerverksamheter året om.

Förfrågning och bokning:
Sven-Ove Nilsson, 019-28 02 80, 0708-28 02 81

Fliken KALENDER visar vad som redan är bokat!

 

Regler för verksamhet vid Klockhammarstugan

Gäller från mars 2017

 A - Bokningsförfarande.

  • Alla aktiviteter vid stugan måste vara bokade hos stugfogden. Gäller extern som egen klubbverksamhet.
  • Bokning sker hos stugfogden Sven - Ove Nilsson tel 019 - 28 02 80 eller 070-828 02 81
  • Ansvarsperson med adress och telefon skall anges vid bokning, samt betalningsansvarig i förekommande fall. Fakturering sker efter hyrtiden om inte annat bestämts vid bokningen.
  • Ansvarig för bokning måste ha fyllt 18 år.
  • Bokning är bindande. Om avbokning sker mindre än en vecka före bokad tid, uttas en avgift på 300 kr.
  • Som extern hyrande räknas Alf-medlem som hyr för annan klubbs/organisations verksamhet.

 

PRISER
Minsta tid som debiteras är för ett dygn (24 timmar). Därefter räknas varje påbörjade 24 timmar som ett nytt dygn. Ankomst- och avresetid görs upp med stugfogde vid bokning. Specialavtal vid längre uthyrning, t ex en vecka.

 

  • Uthyrning                                                   800 kr/dygn + 40  kr/gästnatt/person
  • Tältande betalar halv gästnattsavgift
  • Alf-medlem som hyr för egen aktivitet      200 kr/dygn + 40 kr gästnatt/person

 

  • Orienteringskarta över området 20 kr st, beställs i samband med bokning. Fasta kontroller finns för inritning.        
  • Besiktning av stugan sker i samråd med stugfogde
  • Hyresgästen/ansvarig ansvarar till fullo för befintlig utrustning i stugan. Vid eventuell skada eller förlust anmäls detta till stugfogde och hyresgästen ersätter objektet i fråga.
  • Nyckel återlämnas då stugan lämnas efter hyrestiden slut
  • Deponiavgift kan tas ut vid utlämnandet av nyckel
  • Ej återlämnad eller förlorad nyckel debiteras med 400 kr.
  • Vid undermålig städning uttages en avgift på 800 kr

     B - Ordningsregler.

  • Rökning förbjudet inomhus.
  • Inga husdjur får vistas inomhus. Pga. allergirisk.
  • Utomhusaktiviteter eller hög musikvolym som stör grannar ej tillåten efter kl.22.00.
  • Eldning utomhus är förbjuden på tomten. (Använd grillfat vid grillning).
  • Fordonstrafik på tomten förbjuden, undantag för varutransport.
  • Dörrar till stugan och uthus skall vara låsta då husen lämnas utan uppsikt.
  • Om hyresgästen finner det motiverat (bemärkelsedag, bröllop) eller om hyrning sker på allmän flaggdag, är det lämpligt att flaggan hissas. Skall ske under värdiga former.
  • Endast Svenska flaggan får hissas på flaggstången.
  • Vid träning använd källaringången vid ombyte och duschning.
  • Vid duschning skall ventilationsfläkten startas för att minska fukt i källarutrymmet.
  • Tältning får ske på tomten sedan stugfogden godkänt.

   C - Eldningsföreskrifter i braskaminen.

All eldning måste ske med försiktighet. Använd rätt mängd torr ved (endast ved, ej pappersavfall och skräp). Se anslag på väggen vid braskaminen.

  • Eldning med öppna luckor förbjuden.
  • Förbjudet att grilla korv eller laga mat i braskaminen.
  • Lämna aldrig stugan med eld i braskaminen
  • Tänk på att askan kan innehålla glöd som han förorsaka brand vid tömning.

  D - Städning. Gäller utnyttjade utrymmen och utrustning
Om ej annat överenskommits med stugfogde vid bokning svarar hyresgästen/ ansvarig för aktiviteten att städning sker.

  • Alla golv och trappan dammsugs och våttorkas, mattor skakas.
  • Toaletterna städas, handfat och toalettstolar rengöres med härför avsett material.
  • Altan vid entrén sopas.
  • Sista disken torkas och ställ in i respektive skåp.
  • Diskbänk och arbetsytor våttorkas.
  • Överblivna specerier får ej lämnas i kylskåpet. Varor med bäst före datum som gått ut kastas.
  • Golv och väggar i duschutrymmen tvättas rena, bastun svabbas ren från vatten.
  • Sopor i normal mängd lämnas väl inknutna i sopkärl vid grinden/gatan och skall sorteras i de olikfärgade plastpåsar som finns i kökslådorna. Komposterbart avfall skall läggas i papperspåsar som också finns i kökslådorna.

OK Alferna önskar dig som besöker vår klubbstuga en trevlig vistelse!

/Styrelsen och stugfogden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arbetsrum Senast ändrat
Uthyrningsdatum 2018-02-07

Postadress:
OK Alferna - Orientering
Evy Ekström, Riagatan 11
70226 Örebro

Kontakt:
Tel: 019134030
E-post: This is a mailto link