Hoppa till sidans innehåll

Klubbkanoter


Svar på frågor kring våra klubbkanoter.

? Vad gör jag om jag upptäcker att en kanot är skadad eller att jag har råkat skada kanoten?

! Se först om du själv kan laga skadan, ofta är det ganska enkla fel som att styrningen har släppt eller att någon sits saknas som kan hittas på annan plats.

Vid fel som man inte själv kan åtgärda mejlar man This is a mailto link och/eller skriver upp skadan på tavlan vid klubbkanoterna.

Har man själv skadat kanoten och inte kan laga den anmäler man även detta.

Visa svar


Dölj svar


? Finns det några öppettider för kanotutlåning till medlemmar?

! Nej, när man är medlem får man bestämma själv hur länge man vill paddla på säsongen, det finns inga ”öppettider”. Några paddlar tills isen lägger sig och sedan lägger ner kanoterna i vattnet när första isen har släppt.

Man får vara extra försiktig när man paddlar på vintern och hålla sig nära land och gärna ta en kanot som är något mer stabil för säkerhets skull.

Visa svar


Dölj svar


? Vad ska jag tänka på om jag vill ta med kompisar och paddla?

! >> Läs reglerna kring uthyrning

Visa svar


Dölj svar


? Hur får man tillgång till kanoterna? Har varje person egen nyckel eller måste man hämta nyckel någonstans?

! När man är fullvärdig medlem, dvs när man har betalat sin medlemsavgift, nyckelkortsavgift, inträdesavgift och genomgått de tre introduktionstillfällena, får man ett nyckelkort och kan hämta kanoter när man vill på dygnet.

Visa svar


Dölj svar


? Vad kostar det att hyra/låna en kanot som medlem?

! >> Läs om uthyrningen här.

Visa svar


Dölj svar


 

Örnsbergs Kanotsällskap

Besöksadresser:

Reimersholmsg 9, Reimersholme

 

klart.se

 

 Vi som gillar ÖKS
 facebook

Vår hemsida använder cookies
Läs mer om cookies

Postadress:
Örnsbergs KS - Kanot
Box 9240
10273 Stockholm

Kontakt:
Tel: +4687763454
E-post: This is a mailto link

Se all info