Hemsidor i Idrottonline stängs ner 2022-12-31. Läs mer
Hoppa till sidans innehåll

Grupper 2018


Under hösten 2018 har vi träningsverksamhet två kvällar i veckan.

Oavsett vilken träningsgrupp man tränar i så sker träningarna i åldersblandade grupper.

Det är nu fullt i alla våra träningsgrupper, men vi hoppas kunna utöka träningsverksamheten sucesivt under våren. Är du intresserad av att börja hoppa så anmäl ditt intresse under fliken "Vill du hoppa trampolin".

 

TRAMPOLIN

 

Vi har nu träningsgrupper på måndagar och onsdagar i Roslagskulla hallen. Träningsgrupperna är mixade i både ålder och kunskapsnivå. 

Som hoppare så får du lära dig nya övningar utifrån den nivå som du själv är på. När du lärt dig fler övningar så sätter du ihop dem i serier och gör olika övningar efter varandra. I en tävlingsserie så har du 10 olika övningar som ingår. 

 

 

TRAMPOLIN - JIBB

Den här gruppen är till för dig som vill hoppa och trixa för att det är kul att hoppa och för att du kanske vill kunna utöva trix på skidor och bräda. Utöver grunderna i trampoin så tränar du på olika grabar och andra skid och snowboard relaterade övningar.

Det är idag några som tränar i en jibbgrupp på onsdagar i Roslagskulla hallen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uppdaterad: 12 SEP 2018 09:47 Skribent: Jeanette Vinberg

IMG_6411_resized

 

Tips inför din träning!

 

Det är viktigt att du kommer till din träning med energi. Ät därför mellanmål innan din träning. Vill du köpa mellis i kiosken, tänk på att du ätit upp innan din träning börjar. Ha gärna med dig en vattenflaska.

 

För att vi snabbt ska komma igång med träningen och för att visa hänsyn och respekt till dina gruppkamrater måste du komma i tid och vara aktiv i ordningställandet av hallen. Alla hjälps åt att plocka fram och ställa tillbaka trampoliner och mattor. Föräldrar som är i hallen får gärna hjälpa till så går det fortare.

 

För att hoppa högt behövs styrka. Gör gärna styrke- och smidighetsövningar under tiden du väntar på din tur att hoppa, t. ex. rygglyft, situps, knäböj. Fråga din tränare hur du ska göra. Tänk på att inte störa in kamrat på trampolinen.

 

Skulle du bli sjuk eller få förhinder, meddela din tränare. Kontaktuppgifter hittar du här.

 

/Tränarna

Postadress:
Österåkers TF - Gymnastik
Hans von Stedingk, Gröndalsslingan 11
18463 Åkersberga

Kontakt:
Tel: +46705127926
E-post: info@osterakertrampo...

Se all info