Hoppa till sidans innehåll
Foto: Jonas Ullberg


Nuläge:

Önskat läge 2025:

Liten närvaro i media

Ökad närvaro i media

Få/inga intäkter från samarbetspartners

Ökade intäkter för förbund och föreningar kopplat till marknadsföring


Vad behöver göras?

  • Dragkampsförbundet använder resurser till någon som jobbar med kommunikations- och marknadsfrågor. Denna person utbildar och hjälper distrikt och aktiva föreningar i kommunikations- och marknadsfrågor.
  • Aktiva föreningar uppdaterar sina hemsidor kontinuerligt.
  • Aktiva föreningar tar kontakt med lokal media för att skapa relationer samt tipsa om saker när något är på gång.
  • Dragkampsförbundet och föreningarna fortsätter att utveckla samarbetet med SM-veckan för att få ut så mycket som möjligt av det evenemanget.

 

Vilka effekter blir det om målen uppnås 2025?

  • Syns dragkampen mer så ökar stoltheten bland medlemmarna.
  • Möjligheterna till externa intäkter ökar, både för förbund och föreningar.
  • Att synas mer kan bidra till att fler får upp ögonen för sporten och därmed vill prova.
  • Syns dragkampen mer blir det enklare att visa att sporten är ett alternativ eller ett komplement till andra idrotter och att det går att börja när som helst.
  • Dragkampsförbundet säkerställer att ekonomiska och personella resurser fördelas till ovanstående aktiviteter.

 

  

Uppdaterad: 28 MAR 2017 14:45 Skribent: Lovisa Persson
Epost: Adressen Gömd

Instagram: @tugofwarsweden

Facebook: @SvenskDragkamp

 

Twif

 

idrottslyftet logga

 

Riksidrottsforbundet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postadress:
Svenska Dragkampförbundet
Furets väg 4
432 65 Väröbacka

Besöksadress:
Furets väg 4
432 65 Väröbacka

Kontakt:
Tel: +46703630986
E-post: This is a mailto link

Se all info