Hoppa till sidans innehåll

Is-show Arbetsgrupper


Datum: 6-7 maj 2022

Nu är det dags att börja förbereda för årets is-show - höjdpunkten på året för alla åkare.

VÄNLIGEN FYLL I FORMULÄRET NEDAN SENAST lördag 5 mars

Alla familjer med åkare med åkarnummer måste engagera sig med minst en förälder. Har man inte möjlighet att närvara under showerna finns många arbetsuppgifter som kan göras innan.

Åkare i samtliga färggrupper hoppas vi vill vara med på is-showen. Föräldrar får gärna engagera sig och då kan man fylla i formuläret nedan. 

Här kan man anmäla vad man helst önskar engagera sig i, prio 1-3.

Följande grupper finns:

Kostym:
Gruppen ansvarar för att ta fram enkla mönster och tygval (var man kan köpa och vilket artkelnummer samt hur mycket man behöver) baserade på kostymritning från Kristina (gruppnummer), som skall kommuniceras ut till de olika grupperna. Detta för att alla kostymer skall bli enhetliga. Gruppen skall också arrangera minst 2 sykvällar på Södan där hjälp erbjuds till de som inte kan själv, behöver hjälp eller bara vill sy tillsammans.

Kuliss:
Gruppen ansvarar för att planera och bygga de kulisser som Kristina ber om. Gruppen arbetar tätt ihop med Rekvisita och Ljus. Rigga och Plocka undan.

Café:
Gruppen ansvarar för att planera, köpa in, få folk att baka, etc samt bemanna café under showtiderna. Man ska också boka bord och stolar samt bar hos vaktmästarna samt planera hur café ska vara planerat med bord och stolar samt hur alla kan komma till och handla på kort tid i pausen. Det får inte bli lång köbildning. Rigga och plocka undan.

Marknadsföring: Gruppen ansvarar för att marknadsföra is-showen till allmänheten. En trailer ska göras som ska kunna läggas ut på FB samt kunna köras på skärmar i butikerna runtomkring. Avtal med butiker för detta ska förhandlas (gratis).

Sponsorer: Gruppen arbetar tätt ihop med tex café, kuliss, marknadsföring och försöker fixa det som grupperna ber om. Tex billigt material till kulisser, fotoväggar, tryck av programblad, kakor, bullar, etc. Gruppen söker också aktivt efter andra sponsorer för att få in pengar till klubben. Tex sälja sponsorpaket där platser på is-showen, plats i programblad, etc erbjuds i paketet (i samråd med styrelsen).

Städ: Gruppen ansvarar för all städ efter varje is-show samt slutstädning efter sista showen. Tömma papperskorgar, sopa och städa läktare, torka av bord, sopa och tvätta av golv, plocka skräp, etc. Gruppen arbetar tätt ihop med Kuliss.

Gruppförälder: Gruppförälder är närvarande på is-showen och ansvarar för en grupp av barn från det att föräldrarna lämnar dem till de hämtar upp sina barn efter showen. Ser till att barnen har varit på toa, har rätt kläder på, har skridskor på och är på plats bakom isen i rätt tid för sitt nummer. Föräldrar som inte är gruppförälder får inte följa med in i omklädningsrum. Gruppen ansvarar också för att göra schema och tillhandahålla kontaktuppgifter till varandra. 

Reception: Gruppen ansvarar för att arrangera insläpp, biljettköp på plats, lämna ut bokade biljetter etc. Gruppen ska planera exakt hur biljettförsäljning ska fungera. Gäller förköp? Var och när hämtar man sina biljetter. Hur betalas biljetter. Kontant, Swish? Hur säkerställer vi att pengar inte försvinner i receptionen. Hur redovisas kontanter. Görs i samråd med kassör Eva Kelty. System för att räkna antalet sålda biljetter de olika dagarna, etc. Gruppen ska också boka bord till reception samt göra en plan för hur receptionen ska se ut. Man arbetar tätt ihop med Rigga/Plocka Café. Bemanning på showerna.

Rekvisita: Gruppen ansvarar för att fixa, låna, hyra, etc all rekvisita som efterfrågas. Gruppen arbetar tätt ihop med Kuliss och Kostym.

Speaker: Personer som är intresserade av att sitta som speaker på showerna. 1 person behövs per föreställning.

Ljus: Man söker ljus-leverantör, drar kabel, bär lampor, etc. Arbetet påbörjas redan onsdag, torsdag före showerna. Spotlight-körning under showerna. Kontakter inom detta område sökes.

Filma: Personer som är intresserade av att filma is-showen och göra en säljbar film av materialet. Ev filma till trailer i samarbete med Marknadsföringsgruppen.

 

VÅRA SPONSORER

 
elservice_logga

 

 

  

 



 
 
 
 
 
 
 
 sponsorhuset_trekk_2016

 

 

 

 





Postadress:
Trelleborgs KK - Konståkning
Söderslätthallen, Klörupsvägen 48
23156 Trelleborg

Besöksadress:
Söderslättshallen, Klörupsvägen 48
23156 Trelleborg

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: kansli@trelleborgsko...

Se all info