Hoppa till sidans innehåll

Enligt planen 2015:

KM MTB

tisdag15:e Sept

KM Tempo "Lilla kommunrundan"

torsdag17:e Sept

KM Linje Sillen Runt

lördag 19:e Sept

KM 2015 kommer att förskjutas 1 vecka mot ovan planerade

Tempo, torsdag 24/9, samling 17.30, första start 17.45 vid Trostorp.
Trostorp - Trosa - Västerljungsrondellen - Vagnhärad- Trostorp ca 17,2km.

Då var KM i Tempo avgjort, blev en liten men stark grupp. Motvinden höll ned snittet något.
Grattis till Göran Larsson som vann KM i Tempo 2015

Tempo-KM-2015

MTB, lördag den 26/9 samling kl 10.00 Häradsvallen (Samling på ängen öster om vattentornet)

MTB-KM-2015 MTB-KM bilder

MTB-KM Bilder2

Landsväg linje söndag den 27/9 start kl 16.00 dyk upp 10 minuter innan vid OK/Q8 Vagnhärad.
Vi kör Sillen runt! ca 43km

Passa på att tävla lite till innan ni ställer undan fincyklarna!

LVG-KM-2015

KM i linje avgjordes idag runt Sillen (42 km).
Till start hade vi 11 åkare varav två gäster från CK Dainon, Pierre Boorg och Jonny Carlsson.

Kvällen var fin, lite kyligt och blåsigt förstås men vi är ju nästan framme i oktober. Tävlingen började lite avvaktande utan några riktiga attacker. På krönet i en av backarna stack Pierre och Jonny, de fick med sig Patric i attacken. Vi gruppen bakom försökte gå ikapp men orkade inte riktigt men det slutade med attPeter tog hela lu...ckan själv och lämnade oss andra bakom. Sett från min position så¨såg det ut  att Peter fick gräva ganska hårt i sig själv för att ta luckan men han fixade det till slut. .

Vi i andra-klungan jobbade sen med att  komma ikapp första klungan och t o m Hjalmar fick  gå fram och ta förningar men tyvärr  räckte det inte till. Vad som sedan hände kan inte jag berätta från position ett par ljusår efter täten menn i mål stod en glad Patric Oscarsson  som nybliven kluubbmästare, stort grattis!! Våra vänner från CK Dainon kom först i mål men utanför själva KM-tävlingen.

En stor eloge till Hjalmar som kom imål som 5:e Trosa-cyklist och givetvis bästa ungdom. Grymt jobbat!

Ja mycket hårt att ta den luckan men såg att jag inte hade någon på rulle så jag gav allt jag hade. Försökte att hjälpa till med drag jobbet men till början var jag tvungen att hämta andan efter spurten. Efter en liten stund kunde jag hjälpa till med drag jobbet till och från. Gnesta backen gick bra men sen började backarna bli riktigt jobbiga för mig. Strax innan Vårdinge gjorde en av Nyköpings killarna ett ryck medans den andra sänkte farten. Jag och Patric Oscarsson försökte ta luckan men då kom den andra gula killen bakifrån. Vi fortsatte att försöka ta luckan men då kom Vårdnge backen och Patric var starkare än mig så det blev en lucka. Min tanke var, den luckan tar jag efter backen det vart inte så. Istället fick jag syn på klungan bakom mig. Tordes inte titta bak något mer utan  körde så mycket det bara gick och dom kom aldrig i kapp mig. Hade klungan kommit ikapp mig hade jag kommit sist

Uppdaterad: 08 JUN 2016 07:33 Skribent: Per-Erik Bång

61972 Vagnhärad

Kontakt:
Tel: 015610717, +4615626321
E-post: This is a mailto link