Hoppa till sidans innehåll

Viktig information från kansliet inför säsongen 2015

28 APR 2015 15:01
Viktig info från kansliet inför säsongsstarten. Kom ihåg att läsa igenom de tre bifogade filerna längst ner på sidan.
  • Skapad: 28 APR 2015 15:01

Hej

Ber lite om ursäkt på förhand då denna ledarinfo innehåller lite mycket gnäll men det är viktigt att vi tar åt oss och försöker se till så att vi har det så trevligt som vi bara kan även om säkert de flesta sköter sig så var snälla och läs all info.

Matcher/träningar vid Årsta IP

Nu måste det bli lite skärpning. Alla ledare har ansvar för att se till så att det blir låst och städat efter att man utnyttjat ett omklädningsrum. Så då kan man inte bara lämna spelare kvar och åka hem själv. Allt för ofta står dörrar öppna vid omklädningsrummen och är ostädade både vid match och träning, vi har även ett ansvar för motståndarnas omklädningsrum (helst ska väl motståndarna städa efter själva) för de lag som byter om i klubbhuset så har dörren där stått öppen vid minst 4 gånger under de senaste 2 månaderna och vi ska vara glada över att inget allvarligt har hänt med vårat klubbhus.

Likaså så är det ni ledare som kvitterat ut nyckel till klubbhuset och då lånar man inte ut den till sina barn som inte alltid har koll på läget.

Matchbollar är nu utlagda och vi har bättrat på kvalitén på bollarna då det funkade bra förra året hoppas att det även funkar i år. De ligger i bollförrådet och i facket som nästan är rakt fram. Det ska finnas 3 säckar med 3 bollar i varje av varje stl. Hörnstolpar till 11 manna konstgräs står i klubbhuset vid förråden på nedre botten. Laget som tar ut ansvarar också för att de kommer tillbaka, kommer det ett lag efter och ska spela match måste någon i det laget ta över ansvaret för hörnstolparna. Låter kanske löjligt men om de står kvar så blir de söndersparkade och 4 par kostar ca 1500 – 2000 kr.

Kommunen ska krita om 7 manna planerna efter de nya måtten på konstgräset, våra planer är enligt nya måtten redan.

Ledarkort

VI fortsätter med ledarkort vilket innebär att ni ledare i laget eller organisationsledare kan få gratis kaffe dock så gäller det endast då erat lag spelar hemmamatch. Kortet gäller även för gratis entré på dam och herr matcherna. Då kortet är personligt och alla inte vill ha det så måste ni för att få det meddela det till mig att just du vil ha ett ledarkort då skriver jag ut ett personligt ledarkort till dig och du kommer in och hämtar ut det av mig personligen dagen efter.

Vid möten/träffar i klubbhuset

Har man föräldramöten eller andra möten (tex taktik snack) i mötes rummet måste alla lag vara bättre på att städa och ställa undan efter sig. Tar man fram stolar så ställer man tillbaka dom i skåpet. Öppnar man fönstret så stänger man det.  Man ser till så att alla stolar är inskjutna när man går därifrån, man sopar även av golvet och torkar av borden om man fikat. Det är väldig tråkigt att nästan hela tiden få plocka undan och städa efter föräldramöten och andra möten/träffar som varit i mötesrummet. Kan vi inte sköta oss så blir vi ju tvungna att skärpa kraven för tillgång till klubbhuset.

Spelklar – nyhet från SVFF

”SvFF och Folksam vill nämligen att du alltid ska vara spelklar för fotboll. Därför har vi utvecklat en gratis telefonrådgivningstjänst, Spelklar, som spelare, ledare eller föräldrar kan ringa för rådgivning om till exempel olika skador eller besvär. Men också på vilket sätt du bäst förebygger skador. Legitimerade sjukgymnaster/fysioterapeuter finns för att svara på dina frågor. Och det är enkelt. Ring bara: 020-44 11 11.”

Mer info hittar du genom att klicka på länken här nedan

Material

Utlämning av material sker genom att man besöker kansliet personligen och hämtar. Tex om man ska ha reservställ eller om man bara ska ha sjukvårdsmaterial så kommer man till kansliet och hämtar det. Har något lag det väldigt svårt pga öppetiderna så kontakta då kansliet så får vi se vad vi kan komma överens om.

Tejp - Nedskräpning

Visst måste vi kunna se till så att våra spelare tar av sig tejpen och kastar den i soptunnorna. Tejpen ska inte ligga kvar på planerna den ska i soptunnorna. Vi ledare måste tyvärr se till så att våra spelare sköter sig i denna fråga för många gånger ser det inte snyggt ut efter en match.

Nolltolerans

Det är nolltolerans i Uppland fortfarande. Bifogat finner ni ett brev från UFF till er ledare men även brev som ni kan sända till era föräldrar och spelare. Sen har ni även bifogat ett brev vad matchvärdar ska göra.

Fotografering- Påminnelse

Fotografering för UNT bilagan kommer att vara 23 maj (vaksaladagen) är det något lag som vill ha speciell tid så måste ni återkoppla det till mig så försöker jag lägga in det då jag gör schema.
Vi har endast fått in svar från 2 lag det kanske inte är fler lag som jag ska försöka anpassa tiden till?

Tips till Vaksala SK

Vi tar så klart åt oss och vi söker ständigt efter förbättringar för klubben så har du bra tips eller idéer på hur Vaksala SK kan bli bättre så maila gärna in det till undertecknad. Kan gälla allt i föreningen material, lokaler, planer, organisationen eller vad man nu kan se för förbättringsmöjligheter.

Valborgsfirande
 Se nyhet på länken om firande i Årstaparken

Viktigt att alla föräldrar och spelare tar del av informationen
i bifogade länkar nedan.
Med vänliga hälsningar

Andreas

Vaksala SK
Skribent: Ulf Wall

Kontaktuppgifter för Vaksala SK P 04 Gul

Lagledare/Tränare

Patrik Aviander

070-376 87 90

This is a mailto link

Tränare 

Anders Sandberg

073-321 13 13

This is a mailto link

Ulf Wall

076-870 58 59

This is a mailto link

Conny Sveijer

070-847 05 69

This is a mailto link

 Inför säsongen 2015:

 

Vid återbud inför träning och match sms till någon ledare eller via mail till adressen:

 

This is a mailto link

 

 

 

 

Postadress:
Vaksala SK - Fotboll
Fålhagsleden 113
75449 Uppsala

Kontakt:
Tel: 018243100
E-post: This is a mailto link